Breaking News
۱۵ ملیون بادرداری ناخواسته‌ ناشی از کرونا

۱۵ ملیون بادرداری ناخواسته‌ ناشی از کرونا

سازمان ملل متحد گفته است که ادامه‌ی قرنطین تا یک‌سال آینده منجر به ۱۵ ملیون بارداری ناخواسته در جهان خواهد شد.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با نشر گزارشی از کاهش دسترسی زنان به امکانات برنامه‌ی تنظیم خانواده و میلیون‌ها بارداری ناخواسته، به دلیل ادامه‌ی قرنطین به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، خبر می‌دهد.

صندوق جمعیت سازمان ملل گفته است که در ماه‌های آینده در ۱۱۴ کشور فقیر و دارای سطح درآمد متوسط، دسترسی ۴۷ میلیون زن به امکانات جلوگیری از بارداری قطع خواهد شد که به هفت میلیون بارداری ناخواسته خواهد انجامید.

بر اساس گزارشی که از طرف این سازمان دیروز (سه‌شنبه ۹ ثور) به نشر رسید، ادامه‌ی قرنطین و محدودیت‌ها برای یک‌سال آینده احتمالاً منجر به ۱۵ میلیون واقعات بارداری ناخواسته در سراسر جهان خواهد شد.

صندوق جمعیت ملل متحد همچنان گفته است که گسترش بیماری کووید۱۹ سبب مسدود شدن برخی تاسیسات صحی و محدود شدن خدمات صحی به زنان و دختران شده است.

در شرایط دشوار کرونا، بسیاری از زنان و دختران از ترس مصاب شدن به بیماری کرونا، از انجام بعضی آزمایشات مهم طبی صرف نظر می‌کنند.

این درحالی است که شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان به ۳ملیون و ۱۱۶ هزار و ۹۹۲ تن رسیده است. تاکنون ۹۲۸هزار و ۹۳۰ تن از بیماران بهبود یافته و ۲۱۷هزار و ۱۸۳ تن دیگر در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

شریک سازید: