Breaking News
استقبال طالبان از رهایی زندانیان؛ ولی این کافی نیست

استقبال طالبان از رهایی زندانیان؛ ولی این کافی نیست

سخنگوی طالبان گفته است که از رهایی ۳۰۰ زندانی طالب از سوی حکومت افغانستان در سه روز گذشته استقبال می‌کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان (دوشنبه ۱۵ ثور) با نشر پیامی در تویرتش گفته است: در سه روز گذشته از زندان‌های اداره کابل ۳۰۰ تن زندانیهای ما رها شدند که ما از آن استقبال میکنیم ولی که این کافی نیست.

سهیل شاهین با تاکید بر تسریع روند رهایی زندانیان برای جلوگیری از کرونا و آغاز مذاکرات میان‌افغانان می‌گوید امارت اسلامی نیز به رهایی زندانیان ادامه میدهد.

این در حالی است که سخنگوی شورای امنیت ملی روز پیش در تویتی از رها شدن ۹۸ تن از زندانیان طالب با درنظرداشت عمر، وضعیت صحی و مدت قید باقی‌مانده، خبر داد.

با رها شدن این ۹۸ زندانی، حکومت افغانستان تاکنون ۷۴۸ زندانی طالب را از زندان‌های کشور آزاد کرده است.

براساس توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان، ۵هزار زندانی طالب باید از زندان‌های حکومت افغانستان آزاد شوند. روند آزادی زندانیان نظر به زمان مشخص آن باتاخیر آغاز و اکنون به کندی ادامه دارد. طالبان به تسریع آزادی زندانیان به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های گفت‌وگوهای میان‌افغانان، تاکید دارند.

در همین حال، رئیس جمهور غنی در نشست کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک، از کشورهای عضو این جنبش خواست که به طالبان صدا بزنند تا از خشونت غیرمنطقی شان دست بکشند و در روند سیاسی بخاطر برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه یکجا شوند.

شریک سازید: