Breaking News
افزایش کار گورکن‌ها با بالارفتن شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور

افزایش کار گورکن‌ها با بالارفتن شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور

شماری از گورکن‌ها درگورستان‌های بزرگ کابل می‌گویند که روزانه چهل تا پنجاه تن را دفن می‌کنند.

بسیاری از خانواده‌های قربانیان ویروس کرونا نمی‌خواهند به کسی بگویند که پیکری را که به خاک می‌سپارند، بیماری کویید نزده داشته است.

در حالی که شماری از خانواده‌ها از ترس مبتلا شدن به ویروس کرونا حاضر نمی‌شوند برای عزیزان شان مراسم جنازه برگذار کنند، شهرداری کابل این پیکرها را در یک بخش دورتر از پایتخت به خاک می‌سپارند.

شماری از خانواده‌ها نیز با برگذاری مراسم بسیار خورد جنازه، عزیزان شان را به خاک می سپارند.

گور کن‌ها در گورستان امید سبز درغرب کابل می‌گویند که افزایش شمار قربانیان بیماری کویید نزده سبب شده است تا آنان کارمندان بیشتری برای دفن قربانیان استخدام کنند.

بسیاری از خانواده‌های قربانیان ویروس کرونا نمی‌خواهند به کسی بگویند که پیکری را که به خاک می‌سپارند، بیماری کویید نزده داشته است، اما این کار گران بی‌پروا به چگونه‌گی قربانی شدن اشخاص باید روزانه چهار تا پنج گور تازه بکند.

به گفته مسوولان شفاخانه‌ها شماری از خانواده‌ها هنگامی که بیمار شان در شفاخانه‌ها جان می‌سپارد، پیکر او را برای برگذاری مراسم جنازه نمی‌برند و شهرداری کابل این پیکرها را دریکی از ولسوالی‌های دوردست کابل به خاک می‌سپارد، این کارمندان شهر داری می‌گویند که در هنگام دفن پیکرهای قربانیان ویروس کرونا، تنها برخی از اعضای خانواده‌های قربانیان حاضر می‌شوند.

با آن که حکومت شمار قربانیان ویروس کرونا را نزدیک به هشت صد تن می‌گوید، اما شماری از بیماران کویید نزده در خانه‌ها جان می‌سپارند که آمار آن در وزارت صحت عامه ثبت نمی‌شود.

شریک سازید: