Breaking News
در دوماه نزدیک به ۷۰تن درحمله‌های هدفمند درهرات جان باخته‌اند

در دوماه نزدیک به ۷۰تن درحمله‌های هدفمند درهرات جان باخته‌اند

بربنیاد آمارهایی‌که شفاخانه‌ حوزه‌یی ولایت هرات ارایه می‌کند، بیش از ۷۰ تن در جریان دو ماه پسین در حمله‌های هدفمند در این ولایت جان باخته‌اند.

در تازه‌ترین رویداد، روز شنبه مردان تفنگ‌دار، دو مرد و یک زن را که سوار بر یک موتر بودند در منطقه کمرکلاغ در شمال شهر هرات تیرباران کردند.

پولیس می‌گوید تاهنوز هویت این زن که تیرباران شده‌است مشخص نیست، اما دو قربانی دیگر این رویداد یک سرباز پولیس و یک پزشک استند.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات بیان داشت: «دو رویداد قتل که در مربوطات ولسوالی انجیل هرات اتفاق افتاده‌اند نزد پولیس ثبت شده‌اند. این رویدادها بسیار پیچیده استند و نهادهای کشفی در این راستا پیشرفت‌هایی دارند. عاملان این رویدادها شناسایی شده‌اند و تحت پیگرد پولیس قرار دارند.»

محمد عارف جلالی، سخن‌گوی شفاخانه حوزه‌یی هرات نیز افزود: «در جریان چهار روز نخست ماه ثور، ۱۸تن که در نتیجۀ شلیک مرمی زخمی شده بودند، به شفاخانه انتقال داده شده‌اند که از این میان یازده تن جان باختند. در جریان ماه حمل ۸۱ تن که با مرمی زخمی شده بودند به شفاخانه انتقال داده شده‌اند که ۲۷تن شان فوتی بودند. هم‌چنین در ماه حوت سال پیش ۱۲۷تن که در نتیجۀ شلیک مرمی زخمی شده بودند در شفاخانه ثبت شده‌اند که از این میان ۳۰تن جان باختند.»

باشنده‌گان شهر هرات، نگران افزایش حمله‌های هدفمند و قتل‌های مرموز در این ولایت استند.

گل احمد محمدی، باشندۀ شهر هرات گفت: «اوضاع امنیتی هرات روز به روز وخیم‌تر می‌شود و ناامنی‌‎ها به اوج رسیده‌اند. ما نمی‌دانیم که نهادهای امنیتی چه‌کار می‌کنند و وظیفه کی است که امنیت شهروندان را تأمین کند؟»

شام روز جمعه نیز مردان تفنگ‌دار یک زن را که سوار بر ریکشا بود در مسیر راه عمومی در جنوب شهر هرات از ریکشا پیاده کردند و در مقابل چشمان مردم تیرباران کردند.

شریک سازید: