Breaking News
حمله به فروشگاه افغان‌ها در آمریکا؛ مهاجم به مشتریان تیراندازی کرد و سپس خودش را کشت

حمله به فروشگاه افغان‌ها در آمریکا؛ مهاجم به مشتریان تیراندازی کرد و سپس خودش را کشت

در نتیجه تیراندازی در “فروشگاه افغان‌ها” در ایالت کالیفرنیا در آمریکا سه نفر زخمی شدند. گفته می‌شود یکی از زخمی‌ها پس از منتقل شدن به بیمارستان، جان باخته است. همچنین مهاجم پس از تیراندازی به مشتریان، به خودش شلیک کرد و در محل رویداد جان باخت.

این حادثه روز یکشنبه (چهارم اکتبر) در شهر ساکرامنتو، مرکز کالیفرنیا رخ داده است و براساس گزارش‌ها تمام قربانیان این رویداد افغان بوده‌اند، اما هویت مهاجم تا کنون مشخص نیست.

در بیانیه پلیس آمده است که سه نفر زخمی از محل رویداد به بیمارستان منتقل شدند.

اما یکی از مسئولان اجتماع افغان‌ها در محل می‌گوید یکی از زخمی‌ها که پدر دو فرزند بوده است، پس از منتقل شدن به شفاخانه جانش را از دست داده است. اجتماع افغان‌ها برای حمایت از خانواده او کارزار اینترنتی راه انداخته است.

در بیانیه پلیس گفته شده که تحقیقات در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و هویت مهاجم را پس از اطلاع به خانواده او منتشر خواهد کرد.

براساس رسانه‌های محلی این فروشگاه به عنوان “نخستین بازار افغان‌ها در ساکرامنتو” شناخته می‌شود.

پلیس همچنین اضافه کرده است که در حال حاضر این رویداد در رده “جرایم ناشی از نفرت” بررسی نمی‌شود.

فرهاد یوسفزی، یکی از افغان‌های مقیم در کالیفرنیا به بی‌بی‌سی گفت که به این فروشگاه بیشتر شهروندان افغانستان برای خرید می‌روند و فرد مهاجم وارد آن شده و با تپانچه بر مشتریان آن شلیک کرده است.

تاکنون انگیزه مهاجم مشخص نیست.

گفته می‌شود که فرد جان‌باخته در این رویداد پدر دو فرزند، از ولایت ننگرهار افغانستان بوده و دو سال قبل با ویزای ویژه مهاجرت برای زندگی به آمریکا رفته بوده است.

شریک سازید: