Breaking News
طالبان: ملا برادر به پاکستان دعوت شد

طالبان: ملا برادر به پاکستان دعوت شد

گروه طالبان اعلام کرده است که ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان و رییس دفتر آن گروه در راس یک هیات بلند رتبه، بنا به دعوت رسمی پاکستان عازم اسلام آباد شده است.

این در حالی است که چند روز پیش وزارت خارجۀ پاکستان اعلام کرده بود که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل این کشور محدودیت‌های جدید برای ملابرادر معاون سیاسی طالبان و سراج الدین حقانی سرکرده شبکه حقانی و سایر رهبران طالبان وضع کرده است.

گفته می شود که این اقدام پاکستان برای عملی ساختن تعهدات این کشور برای معیارهای مورد نظر کارگروه اقدام مالی (FATF) در مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز (یکشنبه ۲۳ اگست، ۲ سنبله) در برگه تویتراش نگاشته است که ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان و رییس دفتر آن گروه در راس یک هیات بلند رتبه، بنا به دعوت رسمی پاکستان عازم آن کشور شده اند.

تاکنون حکومت پاکستان این موضوع را رد و یا تایید نکرده است اما برخی از رسانه‌های پاکستانی از قول مقام‌های وزارت خارجۀ پاکستان گزارش داده‌اند که معاون گروه طالبان به دعوت شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان برای بحث در مورد روند صلح افغانستان به اسلام آباد دعوت شده است.

وی در ادامه بیان کرد که ملا برادر در مورد “جریانات اخیر پروسه صلح افغانستان، مهاجرین افغانی مقیم در پاکستان و رفت و آمد مردم و ایجاد سهولت‌های تجارتی بین هر دو کشور و دیگر موضوعات” با مقام‌های پاکستانی صحبت می‌کند.

آقای سهیل گفته است همه‌گیری کروناویروس سفرهای نمایندگان طالبان را به تاخیر انداخته بود، اما به گفتۀ وی این سفرها به منظور “روابط مثبت با کشورهای منطقه و همسایه و رسانیدن نظر و موقف خود درباره صلح به جهانیان” از سر گرفته شده است.

شریک سازید: