Breaking News
نگرانی از افزایش دزدی‌های مسلحانه در ولایت پروان

نگرانی از افزایش دزدی‌های مسلحانه در ولایت پروان

شماری از باشندگان پروان از افزایش دزدی‌های مسلحانه در این ولایت نگرانی می‌کنند و می‌گویند که دزدان بیشتر با لباس‌های نظامی دست به دزدی می‌زنند.

به گفته‌ی باشندگان پروان، سه تن در ولسوالی سیدخیل این ولایت در یک هفته پسین پس از به تاراج رفتن اموال خانه‌هایشان، از سوی دزدان مسلح به قتل رسیده اند.

خانواده میوند می‌گوید که پسر شان هفته پیش هنگامی که به سوی خانه روان بود، نخست از سوی دزدان تفنگدار لت‌وکوب و شکنجه شده و سپس تیرباران شده است.

مرزا محمد، پدر میوند، گفته است: «اول لت‌وکوب‌اش کردند بعد از آن به شهادت رساندند و برای پدر و مادرش تحمل کردنش سخت است.»

حسیب الله، برادر میوند، می‌گوید: «من، همسایه‌ها را خبر کردم کسی نبرآمد، آمدم طرف خانه، پدرم را گرفته رفتم که در یک گوشه افتاده است.»

بسته‌گان این جوان ادعا دارند که او تقریبا ده مرمی خورده بود.

در چند قدمی خانواده میوند، در روستای شیخ عالی ولسوالی سیدخیل، یک خانواده دیگر نیز می‌گوید که دزدان مسلح که لباس نظامی به تن داشتند، وارد خانه آنان شده و پس از گرفتن زیورات عروس، داماد و پدرش را به قتل رسانده اند.

مولوی محمد رقیب، از بسته‌گان قربانیان، گفت: «در قدم نخست اینها که داخل شده بودند گفته بودند که ما مجاهدین امارت استیم، همه قریه مورد تلاشی قرار گرفته، شما صدای تان را بلند نکنید، ما تلاشی می‌کنیم.»

رقیب الحق، برادر فرد کشته شده، می‌گوید: «فامیل خود را به شهر انتقال دادیم بخاطریکه جای پدرم و برادرم را دیده نمی‌توانند.»

از برخی از ولسوالی‌های دیگر پروان مانند جبل السراج نیز خبر می‌رسد که دزدان مسلح با کارگیری از لباس نظامی شب‌هنگام دست به دزدی زده اند.

درهمین حال، مولوی عزیزالله عمر، فرمانده امنیه پروان، افزایش دزدی‌های مسلحانه را می‌پذیرد و می‌گوید که دو تن را در پیوند به این رویدادها، بازداشت کرده اند.

مولوی عزیزالله عمر گفت: «افراد مسلح بعضی مشکلات را پیدا کرده حالا جلوش گرفته شده است.»

در یک سال پسین این نخستین بار است که از افزایش دزدی‌های مسلحانه در پروان نگرانی می‌شود؛ اما مسوولان محلی در این ولایت می‌گویند که تلاش‌ها برای بازداشت دزدان مسلح ادامه دارند و آنان به زودی به کیفر خواهند رسید.

شریک سازید: