Breaking News
کلیک‌باز: ورود ساعت می واچ به آوردگاه اپل واچ

کلیک‌باز: ورود ساعت می واچ به آوردگاه اپل واچ

این هفته خواهیم دید ساعت هوشمند شیائومی در رقابت با اپل واچ چه در چنته دارد، از ورود رقبای جدید به سرزمین نتفلیکس خواهیم گفت، از دوچرخه برقی هارلی دیویدسن رونمایی می‌کنیم، از هک بلندگوهای هوشمند با لیزر خبر می‌دهیم و اخباری کوتاه از دنیای فناوری را می‌خوانیم.
شیائومی به طور رسمی از می واچ رونمایی کرد. ساعتی که ظاهرش شبیه به اپل واچ است و نسخه‌ای از سیستم عامل گوگل ویر را اجرا می‌کند.

می واچ درست مانند اپل واچ چهارگوش یا گوشه‌هایی خمیده و تاجی در کنار، برای اسکرول در منوها دارد و با توجه به امکاناتش به نظر رقیبی جدی برای ساعت هوشمند اپل به شمار می‌رود.

این ساعت، نمایشگر ۱.۷۸ اینچی امولد با تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi و باتری ۵۷۰mAh دارد که شیائومی ادعا کرده برای ۳۶ ساعت استفاده مناسب خواهد بود. از مشخصات دیگر می واچ می‌توان به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ویر ۳۱۰۰، یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

افزون بر این وای‌فای، بلوتوث، ان‌اف‌سی، نبض‌سنج، سیم‌کارت الکترومیگ . پشتیبانی از ۴جی از ویژگی‌های آن است.

خبر خوب در این بین، قیمت مناسب این ساعت هوشمند است که از حداقل ۱۸۵ دلار شروع می‌شود و خبر بد این است که این ساعت ابتدا تنها در چین عرضه خواهد شد.

کلیک‌باز: سلفی باکیفیت، بلای جان خواننده ژاپنی
کلیک‌باز: چرا فروش نوار کاست افزایش یافته است؟
کلیک‌باز: واتیکان و دعا با تسبیح الکترونیک
نبرد خدمات ویدئو به درخواست
یکی از چالش‌هایی که نتفلیکس در هفته‌های اخیر با آن روبه‌رو شده، این است که بنا بر اعلام سامسونگ، نتفلیکس زین پس به علت “محدودیت‌های فنی” در برخی از تلویزیون‌های هوشمند قدیمی تولید سال‌ها ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در دسترس نخواهد بود.

خدمات پخش ویدئوی روکو نیز از ماه دسامبر دست از پشتیبانی نتفلیکس خواهد برداشت.

شاید نتفلیکس مشهورترین شرکت ارائه خدمات ویدئویی هنگام درخواست (VOD) شمرده شود اما با در کنار این مشکلات، ورود رقبا برای دریافت سهم بزرگ‌تری از بازار چالش بزرگی را پیش رویش گذاشته است.

دیزنی پلاس که جنگ ستارگان، مارول، پیکسار و نشنال جئوگرافیک را زیر نگین انگشتری خود دارد، ۱۲ نوامبر در آمریکا و ۳۱ مارس وارد بازار بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خواهد شد. خدماتی که پیش‌تر راه خود را به هلند باز کرده بود.

کلیک‌باز: قاب گوشی تلفنی که به نیشگون گرفتن پاسخ می‌دهد
دیزنی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین تولیدکنندگان انیمیشن و فیلم احتمالا به یکی از رقبای قدر نتفلیکس، آمازون پرایم و اپل تی‌وی پلاس تبدیل خواهد شد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، دیزنی پلاس روی آمازون فایر تی‌وی و تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ در دسترس خواهد بود.

وجود اپلیکیشن دیزنی پلاس روی فایر تی‌وی به این معنا خواهد بود که می‌توان به الکسا فرمان پخش ویدیوهای دیزنی را داد.
‌اما بریت‌باکس رقیب تازه‌نفس این دست خدمات است که تولیدکنندگانی چون بی‌بی‌سی، آی‌تی‌وی، کانال ۴ و کانال ۵ بریتانیا را گرد هم آورده است.

با این حساب برخی از محتوایی تولیدشده این شبکه‌ها که در حال حاضر در مجموعه‌هایی چون نتفلیکس وجود دارند، به بریت‌باکس منتقل خواهند شد. هر چند بریت‌باکس به رقیبی تازه برای نتفلیکس و آمازون پرایم بدل می‌شود اما همکاری بین آنها همچنان ادامه خواهد یافت.

با توجه به آرشیو عظیم کانال‌های مشارکت‌کننده در بریت‌باکس و سریال‌ها و فیلم‌های کلاسیک تولید آنها، پیش‌بینی می‌شود این مجموعه بتواند کاربران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود بکشاند.

شریک سازید: