Breaking News
نگرانی قرقیزستان از افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان

نگرانی قرقیزستان از افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان

خبر گزاری بیست و چهار قرقیزستان به نقل از اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر آن کشور گزارش داده است که قاچاق مواد مخدر از افغانستان افزایش یافته است.

بربنیاد این گزارش، رییس اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفته است که بیشتر مواد مخدر از افغانستان وارد بازار سیاه می‌شود.

آیدار شیگایف، رییس اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرقیزستان، گفته است: «با وجود اظهارات طالبان در مورد مبارزه با مواد مخدر، ما شاهد روند رو به افزایش عرضه آن از افغانستان استیم. علاوه بر حشیش و هیرویین سنتی در منطقه، مواد مخدر مصنوعی تولید شده در آزمایشگاه‌ها چه در خود کشور و چه در کشور همسایه ایران به طور فزاینده‌ای از افغانستان وارد بازار سیاه می‌شود.»

از سویی‌هم، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امارت اسلامی می‌گوید که در عملیات‌های گوناگون در کشور بیش از دو هزار قاچاق‌بر بزرگ و کوچک بازداشت شده اند.

مولوی حسیب الله احمدی، رییس دفتر معین مبارزه با مواد مخدر، گفت: «در مرکز و ولایات نزدیک به ۱۸۰۰ عملیات انجام داده شده اند که در نتیجه آن نزدیک به ۲۳۰۰ قاچاق‌بر بازداشت شده اند و آنان به ارگان‌های عدلی و قضایی سپرده شده.»

در همین حال، شماری از باشندگان کابل می‌گویند که باید کشت، قاچاق و استعمال کوکنار در کشور ممنوع شود.

صفت الله، باشنده کابل، گفت: «جوانان ما به این مرض خطرناک مبتلا شده اند که فامیل و خانواده آن از دست داده.»

عبدالجلیل، یک دیگر از باشندگان کابل، گفت: «بجای کشت کوکنار ما باید دیگر چیزها کشت کنیم مانند گندم، میوه جات و سبزیجات.»

نگرانی از افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان در حال صورت می‌گیرد که بر بنیاد اطلاعات معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله، بیش از سه و نیم میلیون معتاد در کشور وجود دارد.

شریک سازید: