Breaking News
کشته شدن ۲۸ نیروی ارتش بعد از تسلیم شدن به طالبان در ارزگان

کشته شدن ۲۸ نیروی ارتش بعد از تسلیم شدن به طالبان در ارزگان

مسئولان محلی در ولایت ارزگان می گویند که ۲۸ نیروی ارتش پس از تسلیم‌شدن به جنگجویان گروه طالبان در ولسوالی گیزاب این ولایت کشته‌اند.

زرگی عبادی، سخن‌گوی والی ارزگان در صحبت با خامه پرس گفت که این رویداد روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری در مرکز ولسوالی گیزاب ان ولایت صورت گرفته است.

به گفته آقای عبادی ۲۸ تن ازنیروهای ارتش در پی محاصره‌ی جنگجویان وابسته به گروه طالبان به این گروه تسلیم شده بودند.

وی در ادامه بیان کرد که طالبان به نیروهای امنیتی که در محاصره قرار داشتند، وعده داده بودند که اگر تسلیم شوند، آن‌ها را به سلامت به خانه‌های‌شان می‌فرستند و تنها اسلحه‌ی آن‌ها را کار دارند. سخن‌گوی والی ارزگان افزود که این نیروها به این وعده‌ی طالبان اعتماد کرده و به آنان تسلیم شده بودند.

او گفت که طالبان پس از کشتن این ۲۸ نیروی دولتی، تمامی مهمات و وسایط آنان را با خودشان بردند و اجساد این سربازان شام روز سه‌شنبه به مرکز ولسوالی گیزاب انتقال داده شده است.

آقای عبادی همچنان افزود که ۱۴ نیروی امنیتی دیگر در طی چند روز اخیر در درگیری با گروه طالبان در این ولسوالی کشته شدند و تعدادی از نیروهای دولتی از حومه‌های مرکز گیزاب عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

او بیان کرد که وضعیت در ولسوالی گیزاب فعلا در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و نیروهای امنیتی تازه نفس به این ولسوالی اعزام و مستقر شده‌اند.

شریک سازید: