Breaking News
هشدار سازمان جهانی صحت از مرگ بیش از ۷۶۰ هزار نفر در اثر ابتلا به ملاریا در سال روان

هشدار سازمان جهانی صحت از مرگ بیش از ۷۶۰ هزار نفر در اثر ابتلا به ملاریا در سال روان

سازمانی جهانی صحت هشدار داده است که مبارزه با بیماری ملاریا در کشورهای جنوب افریقا، که سالانه جان صدها تن را می گیرد، ممکن به دلیل مبارزه با کروناویروس۲۰ سال به عقب افتد.

سازمان جهانی صحت امروز (شنبه ۲۵ اپریل) در روز جهانی مبارزه با ملاریا گفته است که پیش بینی های جدید نشان می دهد که بنابر اخلال کمپاین های مبارزه با ملاریا به دلیل شیوع کروناویروس، ممکن سال جاری در حدود ۷۶۹۰۰۰ نفر از اثر ابتلا به ملاریا در کشورهای صحرای اعظم افریقا جان دهند.

گفته می شود که این آمار بیش از دو برابر آمار مرگ ومیر دو سال پیش است، هنگامی که بیش از ۳۶۰ هزار نفر از اثر ابتلا به ملاریا جان باختند.

متشیدیسو مویتی، رییس ساحوی سازمان جهانی صحت برای افریقا گفت: ” کمپاین های ملاریا و دسترسی به ادویه ملاریا در افریقا شدیداً مختل شده است… من از تمام کشور ها می‌خواهم که تمرکز شانرا از آنچه که تا حال بدست آورده اند، بخاطر مهار یک تهدید نو از دست ندهند.”

براساس آمار سازمان جهانی صحت، جنوب افریقا ۹۳ در صد واقعات ملاریا در جهان و ۹۴ در صد مرگ و میر ناشی از ملاریا را در سال ۲۰۱۸ داشته است. تلف شدگان عمدتاً کودکان زیر سن پنج سال بودند.

آقای مویتی افزود: “در هنگام شیوع ایبولا در غرب افریقا، تعداد تلفات ناشی از ملاریا بیشتر از تلفات ایبولا بود. نباید آن اشتباه را با کووید ۱۹ دوباره تکرارکنیم.”

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در زمان شیوع ویروس ابولا، مالاریا فراموش شده بود که در نهایت شمار قربانیان مالاریا از ابولا بالاتر رفت.

آفریقا بیش از ۲۷ هزار مبتلا به «کووید-۱۹» دارد و حدود ۱۳۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.
منبع خامه پرس

شریک سازید: