Breaking News
افغانستان: تهدید امنیتی بر اماکن عزاداری در روزهای محرم جدی است

افغانستان: تهدید امنیتی بر اماکن عزاداری در روزهای محرم جدی است

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده که “تهدیدات امنیتی بر اماکن عزاداری و مراکز تجمع عزاداران حسینی بیش از هر زمان دیگر جدی است”.

محمد سرور دانش، در پیامی که در صفحه رسمی فیسبوک خود منتشر کرده، نوشته که با توجه به تحولاتی که در سطح منطقه و صفوف “گروه‌های افراطی” به وجود آمده است در “رویکردهای تروریستی” این گروه ها نیز ممکن است تغییراتی به وجود بیاید.

آقای دانش افزوده که “تلاش برای حفظ امنیت عزاداران و همکاری جدی و دوستانه با نیروهای امنیتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است”.

او سهم مردم را در سال‌های گذشته در تامین امنیت مراکز دینی و محلات عزاداری چشمگیر و قابل تحسین توصیف کرده و افزوده که امیدوار است امسال نیز مسئولان هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها و مساجد از این امر غفلت نکنند و مردم را در تامین امنیت تشویق و بسیج کنند.

افغانستان
آقای دانش گفته که تهدیدهای امنیتی بر اماکن عزداری در روزهای محرم جدی است

آقای دانش افزوده که تامین امنیت وظیفه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است و هدایت‌های لازم نیز به نهادهای مربوطه صادر گردیده است، ولی نقش مردم جدی و در مرحله نخست قرار دارد.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزوده که امسال ایام سوگواری عاشورای حسینی با گسترش و شیوع بیماری کرونا همزمان شده است که این موضوع تهدیداتی را متوجه عزاداران می‌کند و ممکن است سبب گسترش بیشتر این بیماری در میان مردم شود.

او از مردم، علما و خطبا و مسئولان مساجد و حسینیه‌ها خواسته که به تمام دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت صحت عامه و همچنین به منشور شورای تنظیم امور دینی توجه جدی کرده و تمام بندهای آن را اجرا کنند.

افغانستان
با وجود نگرانی‌های امنیتی و هشدارهای کرونا، تدارک برگزاری عزاداری محرم در کابل وسیع است

مراسم محرم در افغانستان از چند روز قبل با تدابیر ویژه امنیتی و بهداشتی آغاز ‌شده است. با وجود نگرانی‌های امنیتی و هشدارهای کرونا، تدارک برگزاری عزاداری محرم در کابل وسیع است و در بیشتر نقاط شهر دروازه‌های سیاه رنگ برپا شده است.

به گفته مسئولان، تامین امنیت عزاداری‌های محرم در کابل مانند سال‌های گذشته با مشارکت مستقیم مردم خواهد بود و افراد مسلح محلی با حمایت نیروهای امنیتی نگهبانی از مراسم‌ را برعهده دارند.

در سالهای گذشته بارها مراسم شیعیان و اماکن مذهبی آنان هدف حملات قرار گرفته است.

شریک سازید: