Breaking News
روزانه ۳۵ هزار لیتر شیر در بلخ تبدیل به فراورده‌های لبنی می‌شود

روزانه ۳۵ هزار لیتر شیر در بلخ تبدیل به فراورده‌های لبنی می‌شود

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که روزانه ۳۵ هزار لیتر شیر در مراکز پروسس ولایت بلخ، تبدیل به فراورده‌های لبنی می‌شود.

این وزارت بانشر خبرنامه‌ای روز (یک‌‌شنبه، ۹ قوس) گفته است که روزانه بیش از ۳۵ هزار لیتر شیر در ولایت بلخ تبدیل به فراورده‌های لبنی شده و به بازارهای این ولایت پخش می‌شود.

به گفته محمد‌سالم ساعی، رئیس زراعت ولایت بلخ، روزانه بیش از ۳۵ هزار لیتر شیر در فارم‌ها و مراکز بسته‌بندی تولید، و فراورده‌های چون، ماست، دوغ، چکه، مسکه و پنیر ساخته می‌شود.

آقای ساعی علاوه می‌کند که این تولیدات در دکان‌ها و مراکز تجارتی فراورده‌های لبنی فروخته می‌شود.

رئیس زراعت ولایت بلخ اضافه می‌کند: «در ولایت بلخ ۲۵ فارم تولید شیر با ۱۰ تا ۲۰۰ گاو اصلاح‌شده وجود دارند که به ‌منظور تولید شیر فعالیت می‌کنند. ‌‌هم‌چنان نسل اصلاح‌شده گاوهای شیری نیز در بین خانواده‌های دهقانان ترویج یافته است.»

در همین حال، شماری از مالداران ولایت بلخ از دولت می‌خواهند تا از فارم‌های موجود حمایت تخنیکی کرده و با تشویق بخش‌ خصوصی توسط فراهم کردن برنامه‌های مشارکتی، زمینه افزایش فارم‌های تولید و بسته‌بندی شیر را بیشتر سازد.

ولایت شمالی بلخ یکی از ولایت‌های عمده‌ا‌ی پرورش گوسفندان ترکی‌ و قره‌قل به شمار می‌رود و بخش بزرگی از نیازمندی‌های کشور را مرفوع می‌کند.

شریک سازید: