Breaking News
افزایش بهای نفت در بازارهای پایتخت

افزایش بهای نفت در بازارهای پایتخت

بهای نفت در بازارهای پایتخت افزایش یافته است. برخی از فروشنده گان نفت می گویند که از یک هفته بدینسو در هر لیتر تیل پترول تا ده افغانی افزایش آمده است.

افزایش بهای دالر در دو روز پسین بر بهای نفت و گاز در بازارها اثرهای منفی گذاشته است.

به باور فروشنده تیل بلند رفتن ارزش دالر در برابر افغانی و افزایش قیمت جهانی نفت دو علت بلند رفتن بهای نفت در بازارهای پایتخت استند.

عبدالمعروف، کارگر یکی از تانک‌های تیل می‌گوید:«تیل از کشور ایران وارد می‌شود؛ بهای تیل در بازار جهانی بلند رفته است؛ جنگ اوکرایین و روسیه شد تیل هم قیمت شده است.»

در همین حال اجمل نادر صافی، معاون اتحادیه بازرگانان در بندر حیرتان، گفت: «یک علت‌هایش بلند رفتن ارزش دالر در برابر پول افغانی است.»

از سوی هم برخی از راننده گان در پایتخت می‌گویند که افزایش بهای نفت میزان درآمدشان را به گونه چشمگیری کاهش داده است.

اجمل، راننده، گفت:«بی اندازه نرخ روز به روز بلند می‌شود؛ تنها تیل نیست قیمت همه چیز بلند شده است کار هم نیست مقصد کوشش خود را می‌کنیم.»

در همین حال اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که بازرگانان در انتقال پول برای خرید نفت به بیرون از کشور مشکل دارند.

خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری، گفت:«حواله بسیار سخت است سر حواله ما تیل را میخریم سر یکصد هزار افغانی سه و نیم تا چهار هزار افغانی کمیشن میاید که این هم مشکل دارد.»

افغانستان بیشتر نفت و گاز مورد نیاز خود را از کشورهای آسیای میانه و ایران وارد می‌کند و افغانستان نسبت به دیگر کشور ها در واردات نفت و گاز از روسیه و آسیای میانه به مشکلات کمتر رو به رو است.

شریک سازید: