Breaking News
توزیع زمین به کارخانه داران از سوی وزارت صنعت و تجارت

توزیع زمین به کارخانه داران از سوی وزارت صنعت و تجارت

مقام‌ها در وزارت اقتصاد می‌گویند که سازمان همکاری کشور های اسلامی کار عملی پروژه‌های نیمه‌کاره اش را در افغانستان از سر می‌گیرد.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد می‌گوید که امارات متحده عربی، قطر و کویت پروژه‌های نیمه‌کاره در افغانستان دارند و معاون سازمان همکاری کشور های اسلامی در دیدار خود با سرپرست وزارت اقتصاد امارت اسلامی تعهد کرده است که در گام نخست کار این پروژه‌ها در افغانستان را آغاز خواهد کرد.

به گفته آقای حبیب، این سه عضو سازمان همکاری کشور های اسلامی پروژه‌های نیمه‌کاره در بخش‌های ساختمانی، کشاورزی و جاده سازی در کشور دارند.

عبدالرحمن حبیب گفت: «کشور های قطر، امارات و کویت قبلا یک تعداد پروژه‌های انکشافی در عرصه‌های مختلف را تطبیق نموده بودند و نیمه‌کاره باقی مانده بود و اولویت داده اند تا پروژه‌ها آغاز و تکمیل شود.»

سهم اعضای سازمان همکاری کشور های اسلامی در بازسازی افغانستان بسیار اندک است.

وزارت مالیه امیدوار است با از سرگیری فعالیت سازمان همکاری کشور های اسلامی در افغانستان، شمار پروژه‌های جدید این کشور ها در افغانستان افزایش یابد.

احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه، گفت: «حالی که این سازمان آمده و همکاری های خود را شروع کرده، ما امیدواریم که این بانک اسلامی پروژه های عام المنفعه را آغاز کنند.»

برخی آگاهان مسایل اقتصادی آغاز دوباره فعالیت سازمان همکاری کشور های اسلامی در افغانستان را گامی برای ایجاد زمینه کار به شهروندان می‌دانند.

سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی به طلوع‌نیوز گفت: «باور ایجاد می‌شود، تولید بالا می‌رود، زمینه کار فراهم می شود، انگیزه‌های تولید ایجاد می شود و دولت کار های را انجام خواهد داد.»

مزمل شنواری، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «امارت اسلامی باید از این سازمان به حیث ابزار سیاسی استفاده کند تا این سازمان به کشور های اسلامی فشار بیاورد و افغانستان را به رسمیت بشناسند.»

وزارت اقتصاد همچنان گفته است که هدف از دیدار معاون سازمان همکاری کشور های اسلامی با سرپرست وزیر اقتصاد، بهبود همکاری اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و از سرگیری پروژه‌های نیمه‌کار در افغانستان است.

جدا از پروژه‌های سازمان همکاری کشور های اسلامی، هم اکنون صد ها پروژه برنامه ملی میثاق شهروندی که از سوی بانک جهانی تمویل می شد، نیمه‌کاره باقی مانده است.

شریک سازید: