Breaking News
ارتش کشور توان هوایی‌اش را به نمایش گذاشت

ارتش کشور توان هوایی‌اش را به نمایش گذاشت

در آستانۀ پایان مأموریت بیست سالۀ نیروهای خارجی در افغانستان، نیروهای هوایی ارتش کشور روز چهارشنبه (۸ثور) جنگ افزارها، چرخ‌بال‌ها و توان هوایی‌اش را به نمایش گذاشتند.

ده‌ها هواپیمای جنگی و ترانسپورتی در کناری چندین گونه از موشک و بم‌های این هواپیماها امروز در میدان هوایی کابل به نمایش گذاشته شدند.

یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که در شش ماه گذشته در عملیات‌های نظامی حدود هفت هزارتن از جنجویان طالب کشته شده‌اند: «مهمترین گپ برای ما حالا حمایت مالی است. بحث اسلحه و مهمات و سایر چیزهایی را که در جنگ هزینه می‌شود از شرکت‌ها خریداری می‌شود. قرارداد کمپنی‌ها پا برجا است. حمایت و ارسال مهمات و این مسایلی نیست که با رفتن خارجی‌ها صفر شود و احتمال افزایش هم می‌رود.»

سرپرست وزارت دفاع ملی می‌افزاید که پس از توافق‌نامۀ امریکا-طالبان و محدود شدن نقش نظامیان امریکایی در عملیات‌های هوایی، مرکز عملیاتی و خاص برای پیش‌برد مستقل حمله‌های هوایی ایجاد شده‌است و از چند ماه به اینسو نظامیان ارتش به تنهایی حمله‌های هوایی را رهبری می‌کنند: «جنگ را به هیچ‌طرفی پیشنهاد نمی‌کنم و اگر کسی فکر این را داشته باشد که کشور ما را یکی از شهرهایش را به دست بیاورد نتیجه‌اش را قبلأ هم دیده است و حالا هم می‌بیند.»

ارتش کشور ۱۷۰هواپیما و ده نوع چرخ‌بال جنگی دارد که بیشتر این چرخ‌بال‌ها از سوی امریکا و ناتو کمک شده‌اند.

عبدالله، افسر ارتش گفت: «اگر صلح نکنند، نیروهای ویژۀ ارتش برای شان جواب دندان شکن می‌دهند.»
عارفه، دیگر افسر ارتش نیز بیان داشت: «با مورال و قدرت بیشتر خدمت خود را در صفوف ارتش ادامه می‌‎دهیم.»

شمار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به حدود سه صدوپنجاه هزار تن می‌رسد. قرار است تا چهار ماه دیگر حضور نیروهای خارجی در کشور صفر گردد و مسؤولیت کامل امنیت و پیکار با هراس‌افگنی بردوش این نیروهای داخلی خواهد بود.

شریک سازید: