Breaking News
بزرگداشت از روز جهانی همبستگی زنان در مراسم‌های جداگانه در کابل

بزرگداشت از روز جهانی همبستگی زنان در مراسم‌های جداگانه در کابل

از هشتم ماه مارچ روز جهانی همبستگی زنان در مراسم های جداگانه در کابل بزرگداشت شد. شماری از فعالان عرصه حقوق بانوان و استادان دانشگاه در نشستی در کابل بر اعاده حقوق بانوان در افغانستان تاکید می ورزند.

جمیله صافی، رییس اجراییه موسسه صلح و آزادی، گفت: « دروازه‌های مکاتب به روی زنان بسته شده و اگر دانشگاه‌ها آغاز هم شده با چالش‌ها روبرو است.»

شرکت کننده گان این نشست هرچند از بازگشایی مکتب ها و دانشگاه ها برای دختران در افغانستان استقبال می کنند‌ اما با صدور قطع نامه یی از امارت اسلامی میخواهند که زنان را از حقوق اصلی شان محروم نسازد.

ستاره سادات، عضو موسسه صلح و آزادی، گفت: « حقوق زنان نباید به یک ابزار سیاسی تبدل شود بلکه باید زنان و حقوق شان از بعد انسانی و اسلامی دیده شود.»

در همین حال نهادهای پشتیبان رسانه ها در مراسمی بزرگداشت از هشتم ماه مارچ، هدر رفتن دست آوردهای بیست سال پسین بانوان را نگران کننده می دانند.

فرهاد بهروز، عضو اتحادیه خبرنگاران، گفت:« از روز زنان ما در حالی بزرگداشت میکنیم که هشتاد فیصد از زنان متاسفانه وظایف  شان را از دست داده اند.»

از هشتم ماه مارچ، روز جهانی همبستگی زنان همه ساله از بهر اعاده حقوق زنان در سراسر جهان در کشورهای گونه گون بزرگداشت می شود.

شریک سازید: