Breaking News
شکایت‌ها از دستور تخریب برخی از خانه‌ها در ناحیه هفده

شکایت‌ها از دستور تخریب برخی از خانه‌ها در ناحیه هفده

شماری از باشندگان ناحیه هفدهم کابل می‌گویند که شهرداری کابل بی آنکه سرپناه برای شان در نظر بگیرد، دستور ویران کردن خانه‌های شان را داده است.

آنان می‌گویند که در اوضاعی کنونی از بهر چالش‌های اقتصادی نمی‌توانند که خانه‌ی دیگر بخرند.

عبدالخیر که باشنده ناحیه هفدهم شهر کابل است، می‌گوید که به دستور شهرداری کابل ناگزیر شده است تا خانه‌اش را ویران کند. او در این باره گفت: «مه (من) پانزده سال پیش این خانه را پانزده لک خریدم اما شهرداری آمد گفت تخریب کنین که سرک از اینجا تیر می‌شود.»

برخی از باشندگان این ناحیه می‌گویند که در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند.

عبدالرحمان، باشنده ناحیه هفده شهر کابل، گفت: «فامیلم را از اینجا بردم در باغ در قریه خیمه زدند.»

خواجه محمود، یکی دیگر از باشندگان این ناحیه، گفت: «خانه‌های ما دور از سرک است اگر پلان ساخت سرک باشد باید جوی کلان که در وسط سرک است او را تخریب کند سرک را کلان کند باید برای تخریب خانه‌های ما جبران خساره کند.»

از سویی هم، مسوولان در شهرداری کابل می‌گویند که آنان از بهر توسعه جاده کابل- شمال، دستور ویران کردن ۱۲۰ خانه را در این ناحیه داده اند. به گفته مسوولان، شهرداری کابل برای مالکان این خانه‌ها پول زمین نه؛ بل پول ساخت ساختمان خانه‌های شان را می‌پردازد.

نعمت الله بارکزی، نماینده شهرداری کابل، گفت: «برای کسانی که خانه‌های شان ویران می‌شود مطابق به نورم تعیین شده در جدول، بر اساس فیصدی تخریب خانه‌های شان پول پرداخت می‌شود البته پول زمین داده نمی‌شود چون زمین دولتی است فقط پول ساختمان برای شان بعد از بررسی و محاسبه پرداخت می‌شود.»

شهرداری کابل تأکید می‌ورزد که این نهاد درنظر دارد تا تمامی خانه‌های غیرپلانی ناحیه چهارم، پنجم و پانزدهم شهر کابل را از بهر عملی ساختن پروژه‌های شهری ویران کند.

شریک سازید: