Breaking News
زلمی خلیل‌زاد در دیدار با ملابرادر خواهان کاهش خشونت و آتش‌بس بشردوستانه از سوی این گروه شده است

زلمی خلیل‌زاد در دیدار با ملابرادر خواهان کاهش خشونت و آتش‌بس بشردوستانه از سوی این گروه شده است

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، در دوره‌ی سفر جدیدش به دوجه در ملاقات با ملابرادر رهبر گروه طالبان خواهان کاهش خشونت و آتش‌بس بشردوستانه از سوی این گروه شده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، در سلسله تویت‌هایش گفته است؛ دیشب ملاقات طولانی با ملا برادر و تیم اش در دوحه داشتم. ما خواهان پیشرفت در شماری از مسایل شدیم: کاهش خشونت، آتش‌بس برای امور بشری همانگونه که جامعه جهانی خواسته است تا زمینه همکاری برای مدیریت بهتر آفت کووید۱۹ در افغانستان فراهم گردد.

خلیل‌زاد دراین دیدار روی تسریع رهایی زندانیان هر دو طرف، اقدامات لازم برای آزادی شهروند ایالات متحده مارک فریریچس، حمایت منطقه‌ای و جهانی برای پروسه صلح افغانستان و حرکت هر چه زودتر به سوی مذاکرات بین الافغانی نیز گفت‌وگو کرده است.

خلیل‌زاد همچنان افزوده است که پس از سفرش به هند و پاکستان دوباره با رهبران طالبان ملاقات خواهد کرد.

در همین حال، سهیل‌ شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز گدشته (پنج‌شنبه ۱۸ ثور) در توییتی از ملاقات زلمی خلیل‌زاد و هیأت همراهش با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان در قطر، خبر داده اما در مورد درخواست آتش‌بس بشردوستانه چیزی نگفته بود.

پیش از این حکومت افغانستان نیز بارها خواهان آتش‌بس بشر دوستانه از سوی گروه طالبان شده است اما طالبان در شرایط کنونی بحران کرونا و تاخیر در روند زندانیان، طلب‌ آتش‌بس را رد و آن را غیرمنطقی و فرصت‌طلبی گفتند.

شریک سازید: