Breaking News
وزارت مالیه: از آغاز سال مالی تاکنون ۱۱۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون افغانی عواید ملی جمع آوری شده است

وزارت مالیه: از آغاز سال مالی تاکنون ۱۱۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون افغانی عواید ملی جمع آوری شده است

وزارت مالیه‌ اعلام کرده است که از آغاز سال مالی جاری تا کنون در حدود ۱۱۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است.

این وزارت در یک اعلامیه‌ی که روز (دوشنبه، ۳۱ سنبله) منتشر کرده، گفته است که از تاریخ ۱۴ الی ۳۰ سنبله سال مالی جاری مبلغ هشت میلیارد و ۴۲۳ میلیون افغانی عواید ملی جمع آوری گردیده است.

در این اعلامیه امده است که از این جمله، ۵۹۳ میلیون افغانی از مستوفیت‌ها، یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون افغانی از عواید مالیاتی، یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون افغانی از عواید غیرمالیاتی و چهارمیلیارد و ۷۲۵ میلیون افغانی از بخش گمرکات به‌دست آمده است.

براساس اعلامیه این وزارت میزان جمع‌آوری عواید در دو هفته‌ی اخیر ماه سنبله در مقایسه به دو هفته‌ی اول همین ماه، مبلغ دو میلیارد و ۵۸۶ میلیون افغانی بیشتر بوده است.

از سوی هم، وزارت مالیه افزوده است که از آغاز سال مالی جاری تا کنون مبلغ ۷۴ میلیارد و ۹۸۷ میلیون افغانی معادل ۴۵ درصد بودجه انکشافی و مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون افغانی معادل ۶۰ درصد بودجه عادی به مصرف رسیده است.

این وزارت همچنان گفته است که از مجموع کل بودجه‌ی سال مالی جاری، مبلغ ۲۵۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون افغانی معادل ۵۵ درصد آن به مصرف رسیده است.

شریک سازید: