Breaking News
به دنبال تنش‌های مرزی با پاکستان، ارتش افغانستان در ‘امتداد خط دیورند’ مانور نظامی راه انداخت

به دنبال تنش‌های مرزی با پاکستان، ارتش افغانستان در ‘امتداد خط دیورند’ مانور نظامی راه انداخت

به دنبال تنش‌های مرزی با پاکستان، ارتش افغانستان در امتداد خط موسوم به “دیورند”، چند مانور نظامی انجام داده است. در روزهای گذشته این تمرین‌های نظامی در ولسوالی “گوشته” ولایت ننگرهار و ولسوالی “زازی” ولایت پکتیا راه اندازی شد و دیروز (یکشنبه ۲۶ اسد) وزارت دفاع از راه اندازی مانور نظامی “بزرگ” در ولسوالی “اسپین بولدک” ولایت قندهار خبر داد.

وزارت دفاع گفته که در مانورهای نظامی انجام شده، نیروهای زمینی، کماندوها، نیروهای ضربتی، مرزی و هوایی با کاربرد سلاح های سبک و سنگین قدرت و توانایی خود را به نمایش گذاشتند.

محمد یاسین ضیا، رئیس ستاد مشترک ارتش/لوی درستیز قوای مسلح و شماری از نظامیان و مقام‌های محلی ولایت قندهار مانور امروز را مشاهده و ارزیابی کردند.

این مانورهای نظامی پس از تنش‌های مرزی در چند هفته گذشته میان پاکستان و افغانستان، راه اندازی شده است.

وزارت دفاع گفته که مانور نظامی امروز در نزدیکی خط دیورند زیر عنوان “شهدای اسپین بولدک، شهدای حملات راکتی پاکستان” راه اندازی شد.

آقای ضیا نیز گفت که این مانور نظامی به پاس خون کسانی که در “حملات وحشیانه نظامیان پاکستان” کشته شدند، راه اندازی شده است.

او گفت: “اصطلاحی است که مردم بی دفاع به شهادت رسیدند، دیگر شما بی دفاع نیستید. این تطبیقات و تمرینات نظامی برای نمایش قدرت ما در برابر دشمنان داخلی و خارجی است … اگر بر هموطن ما که یک مسافر است، انداخت می‌شود، ما در کنارشان هستیم و ما از قطره قطره خون تان و وجب وجب این سرزمین دفاع می‌کنیم. به هر قیمتی دفاع می‌کنیم. این معنا ندارد که چند نفر ما شهید می‌شود و چند نفر زنده می‌مانیم.”

رئیس ستاد مشترک ارتش به باشندگان مناطق مرزی از توانمندی نیروهای امنیتی افغانستان برای دفاع مستقلانه از این کشور اطمینان داد.

شریک سازید: