Breaking News
واکنش‌ها به اقدام طالبان به دلیل خالی کردن نفت نفتکش‌ها در دشت‌

واکنش‌ها به اقدام طالبان به دلیل خالی کردن نفت نفتکش‌ها در دشت‌

در شبکه‌های اجتماعی تصاویر از حدود هشت نفتکش همرسانی شده که آنها در کنار جاده‌ای پارک و شیر تانکرها باز و نفت در کنار جاده در حال خالی شدن است.

یکی از رانندگان که این تصاویر را گرفته در این ویدیو می‌گوید که افراد گروه طالبان هشت نفت کش آنان را متوقف کرده و سوخت‌های نفت‌کش‌ها را در دشت خالی کرده‌اند.

او می‌گوید کار ندارد، فقط نشان می‌دهد که تمام سوخت موترها در زمین خالی شده و بعدا دچار مشکل نشود. او همچنین یکی از سربازان مسلح طالبان را نشان می‌دهد و بعد تک تک رانندگان را معرفی می‌کند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز با همرسانی این تصاویر نوشته که طالبان دارایی عمومی را صدمه می‌زنند، جاده و پل را ویران می‌کنند، با استفاده از مین‌های مغناطیسی کارمندان دولت و افغان‌های مشهور را می‌کشند. او افزوده که آنان مدارس را ویران و آتش می‌زنند.

او پرسیده که آیا امکان دارد که گروه با این عمل، صلح را بپذیرند و در یک جامعه مترقی زندگی کنند.

پایان پست Twitter, 1

طالبان درباره اینکه این حادثه چه زمانی و در کجا اتفاق افتاده گفته که ممکن این کار در ولایت بلخ در شمال افغانستان روی داده باشد. با آن هم هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این حادثه در کجا اتفاق افتاده است، شماری از مسئولان می گویند که ممکن در مسیر کابل -قندهار این حادثه اتفاق افتاده باشد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به بی بی سی گفت که این نفت‌کش‌ها، سوخت مورد نیاز وزارت دفاع را انتقال می‌داد به همین دلیل خالی شدند.

او افزوده که طالبان اطلاعات دقیق داشت که این نفت‌ها مربوط وزارت دفاع افغانستان است.

آقای مجاهد گفته که طالبان به مواد”اکمالاتی دشمن” اجازه انتقال نمی‌دهد؛ زیرا از این تیل برای “کشتن و اجرای عملیات علیه هم‌وطنان” استفاده می‌شود.

مجاهد گفت که این تیل نه شخصی بود و نه هم مربوط خارجی‌ها، بلکه متعلق به وزارت دفاع افغانستان بود.

شریک سازید: