Breaking News
هشدار حنفی: هیچ گروهی نمی‌تواند امنیت افغانستان را تهدید کند

هشدار حنفی: هیچ گروهی نمی‌تواند امنیت افغانستان را تهدید کند

در سیزدهمین دور فراغتِ افسران اکادمی پولیس ملی، بیش از سه صد و هفتاد افسرِ مرد و زن پس از به پایان رسانیدن آموزش های چهار ساله فارغ شدند.

این افسران که آموزش های شان را زیر پرچم سه رنگ افغانستان«جمهوری اسلامی افغانستان» فرا گرفته اند اکنون زیر پرچم امارت اسلامی سندهای فراغت شان را بدست آوردند.

معاون دوم رییس الوزراء در مراسم فراغت این افسران پولیس می گوید که به هیچ گروهی اجازه داده نخواهد شد تا زیر نام قوم و سمت تهدیدی در برابر امنیت کشور باشد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم ریاست الوزراء، گفت: «ما هیچ کسی را به هیچ ولسوالی و به هیچ ولایت افغانستان اجازه نمی‌دهیم که به عنوان قوم، به عنوان سمت و یا به عناوین دیگر در اینجا ملت افغانستان را تخریب بکند.»

عبدالسلام حنفی، از جنرالان و کار کشته های نظامی دولت پیشین و نیز از افراد با تجربه می‌خواهد که به کشور بر گردند. به گفته وی بربنیاد فرمان عفو عمومی، هیچ تهدیدی در برابر آنان نخواهد بود.

عبدالسلام حنفی، معاون دوم ریاست الوزراء، گفت: «همه متخصصین افغانستان اینجا با ما استند، آنها هم بیایند در وطن خود، هیچ مشکل در این وطن وجود ندارد. اگر کسی دعوای حقوقی دارد بفرماید برود در محاکم، دیگر مشکل سیاسی انتقام‌گیری در این وطن وجود ندارد.»

در این میان سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله امارت اسلامی که برای نخستین بار در رسانه ها ظاهر شد می‌گوید که افغانستان هیچ تهدیدی در برابر امنیت جهان به ویژه امنیت کشور های همسایه نیست.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله، گفت: «اکنون تعهدی که شما کردید، برای ما اکنون دو چیز مهم است، اول دفاع از اسلام و دیگر دفاع از کشور، این بالای ما و شما فرض است، در این موضوع کشورهای جهان با ما چنه نزند.»

از سویی هم افسران که تازه سندِ فراغت به دست آورده اند میخواهند که بر بنیاد آنچه آموزش دیده اند به کار گماشته شوند.

علاوالدین، افسر تازه فارغ شده، گفت: «از حکومت امارت اسلامی این را خواهش داریم که ما را مطابق مسلک ما در بخش‌های بسیار خوب ما را تعیین بست کند تا بتوانیم به جامعه خود و ملت خود خدمت کنیم.»

محمد حسین، افسر تازه فارغ شده، می گوید: «برای ما فرق نمی‌کند که جمهوریت باشد یا امارت، یک کسی باشد که به مردم ما خدمت کند.»

پس از سرنگونی نظام جمهوریت و روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، این نخستین باری است که نزدیک به چهار صد افسر پولیس با یونیفورم های تازه از کادمی پولیس ملی فارغ می شوند.

شریک سازید: