Breaking News
صلیب سرخ: کشورهای درگیر جنگ مانند افغانستان برای رسیدگی به کرونا ظرفیت محدود دارد

صلیب سرخ: کشورهای درگیر جنگ مانند افغانستان برای رسیدگی به کرونا ظرفیت محدود دارد

سازمان بین‌المللی صلیب سرخ از سیستم صحی افغانستان برای پاسخ‌گویی به گسترش واقعات کرونا ابراز نگرانی می‌کند.

صلیب سرخ امروز (دوشنبه ۱۱ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در کشوری‌های جنگ‌زده اقدامات عاجل برای مبارزه با کووید ۱۹ ضرورت است.

این سازمان هفته‌ی گذشته برای تقویت منابع در کشورهای که برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا ظرفیت محدود دارند، خواستار ۸۰۰ ملیون فرانک سویسی شدند.

پیتر مائورر، رییس سازمان بین المللی صلیب سرخ می‌گوید که کووید۱۹ سیستم‌های پیشرفته‌ی صحی را تحت فشار قرار داده است. در اکثر جاهایی که این نهاد کار می‌کند، با فقدان زیربنای ابتدایی مراقبت‌های صحی مواجه هستند.

صلیب سرخ همچنان گفته است که کشورهای درگیر جنگ مانند افغانستان، یمن، سوریه و نایجریا با کمبود منابع ابتدایی مانند آب پاک،‌ صابون و ادویه روبه‌رو است و هراس دارد اگر اقدامات عاجل برای پیش‌گیری از گسترش این ویروس گرفته نشود، کشورهای آسیب‌پذیر شدیداُ ضربه خواهند دید.

صلیب سرخ جنگ را عامل پایین بودن ظرفیت تشخیص و رسیدگی به واقعات کرونا در این کشورها می‌خواند که می‌تواند باعث زیاد شدن خطر این ویروس در این مناطق شود و برای رسیده‌گی به این کشورها، کمک‌های جامعهٔ‌ جهانی و سازمان‌های خیریه را حیاتی عنوان می‌کند.

افغانستان تا کنون ۱۷۰ واقعه مثبت کرونا را ثبت کرده است در این میان ۳ تن از اثر این بیماری جان باخته و ۵ تن دیگر صحت‌یابت شده اند.

شریک سازید: