Breaking News
روایت خانواده قاسم قایم از بازداشت و کشته شدن وی

روایت خانواده قاسم قایم از بازداشت و کشته شدن وی

اعضای خانواده قاسم قایم افسر وزارت داخله دولت پیشین افغانستان و افسر برحال وزارت داخله امارت اسلامی ادعا می‌کنند که وی چهار روز پیش بازداشت شد و سپس به قتل رسیده است.

آنان می‌گویند که جسد این افسر بلندپایه را که اثرهای لت و کوب و شکنجه در بدنش دیده می شوند دیروز از سوی نگهبانان شفاخانه سه صد بستر وزارت داخله دریافت کرده اند.

حامد یازده ساله فرزند بزرگ قاسم قایم است. مرگ پدرش او را به شدت شوکه ساخته است و اکنون ناگزیر است بار دشواری های زنده گی را به تنهایی بر دوش بکشد.

حامد، پسر بزرگ قاسم قایم، در باره کشته شدن پدرش گفت:«بسیار اخلاق خوب داشت تا به حال مارا نزده بود؛ بسیار ما را دوست داشت.»

در همین حال مجاهد قایم، برادر قاسم قایم، می گوید:«برادر من اهل قلم بود تا درجه ماستری تحصیلات کرده بود و هیچ وقت سلاح بدست نگرفته بود و به عفو عمومی اعتماد کرده بود و به این حکومت آمده بود، ولی متاسفانه و بدبختانه شهید اش کردند و چهار طفل از او به جا مانده است که تمام شان زیر سن استند.»

قاسم قایم افسر وزارت داخله دولت پیشین پس از سقوط «جمهوریت» هفت ماه در این وزارت وظیفه اجرا کرده بود.

محمد آصف، کاکای قاسم قایم، گفت:«به اندازه زیاد لت وکوب اش کرده بودند؛ به دار آویخته بودند به مرمی نزده بودند او را به دار اویخته بودند. به یک حالتی کشته بودند که در هیچ دینی نیست.»

عبدالمعصوم، کاکای قاسم قایم، می گوید:«در طول عمرش که چهل و یک ساله شده است مه فکر نمیکنم که یک طفل از او رنجیده باشد.»

در این میان وزارت داخله بی آنکه در این باره جزییات بدهد میگوید که چگونه گی این رویداد را بررسی می کند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله، گفت:«پرونده قتل افسر قاسم قایم زیر تحقیقات جدی وزارت داخله قرار دارد. پس از تکمیل شدن تحقیقات نتیجه آن با رسانه ها شریک خواهد شد.»

این در حالیست که پیش از این روزنامه نیویارک تایمز در یک گزارش تحقیقی گفته است که در هفت ماه پسین چهار صد و نود تن از کارمندان و نیروهای امنیتی دولت پیشین افغانستان توسط طالبان کشته و یا ناپدید شده اند اما امارت اسلامی این گزارش را رد کرده است.

شریک سازید: