Breaking News
عبدالله: طالبان هرچه زودتر به میز مذاکره برگردند

عبدالله: طالبان هرچه زودتر به میز مذاکره برگردند

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی از طالبان می‌خواهد که هرچه زودتر به میز مذاکره برگردند و مذاکرات را ادامه بدهند.

عبدالله عبدالله تأکید می‌ورزد که خشونت‌ها از سوی گروه طالبان افزایش یافته اند و دوام این خشونت‌ها از مردم قربانی می‌گیرد.

آقای عبدالله گفت: «خواستار این هستیم که هر چه زودتر مذاکرات به شکل جدی آغاز شود و دوام پیدا کند.»

عبدالله افزود: «آتش‌بس خواست اصلی مردم افغانستان است و دوام خشونت‌ها هر روز از مردم ما قربانی می‌گیرد.»

این در حالی است که سی و پنج روز می‌شود که دور دوم مذاکرات صلح متوقف است.

حکومت افغانستان طالبان را متهم می‌سازد که اراده‌یی برای مذاکره ندارند و سرگرم سفرهای خارجی اند.

عبدالله عبدالله روز گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفونی با انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دربارۀ کاهش خشونت‌ها و چگونگی آغاز مذاکرات صلح بحث کرد.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده می‌‎گوید که انتونی بلینکن به عبدالله عبدالله گفته‌است که واشنگتن به حمایت از یک راه حل سیاسی منصفانه و پایدار در افغانستان متعهد است.

از سویی هم، رییس‌جمهور غنی بار دیگر ایجاد حکومت موقت را رد کرده‌است. رییس‌جمهور شام روز گذشته در گفت‌وگوی تلفونی با شماری از خانواده‌های نیروهای جان‌باختۀ امنیتی گفت که تا زنده‌است طالبان روی حکومت موقت را نخواهد دید: «یقین داشته باشید که تا من زنده هستم اینان (طالبان) روی حکومت موقت را نخواهند دید. من از آن بیدهایی نیستم که با بادها خم شوم.»

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که خشونت‌ها از سوی طالبان به دلیل بی میلی ادارۀ جو بایدن به روند صلح افغانستان افزایش یافته‌اند.

فیض محمد زلاند، استاد دانشگاه بیان داشت: «خشونت‌ها به این دلیل زیاد شده‌است که طالبان فکر می‌کنند که اداره جوبایدن از بحث‌‎های صلح ابا می‌ورزند.»

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که بیرون نشدن نام‌های رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، روشن نبود سرنوشت زندانیان این گروه و نیز نا روشن ماندن بررسی‌های واشنگتن دربارۀ توافق‌نامه دوحه از علت‌های مهم شرکت نکردن این گروه در مذاکرات صلح هستند.

شریک سازید: