Breaking News
کرونا در افغانستان؛ ۹۰۶ مبتلا؛ ۱۱ درصد بهبود یافته و ۳ درصد جان باخته‌اند

کرونا در افغانستان؛ ۹۰۶ مبتلا؛ ۱۱ درصد بهبود یافته و ۳ درصد جان باخته‌اند

وزارت صحت/بهداشت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۶۶ مورد جدید ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۹۰۶ نفر رسیده است. براساس اطلاعات این وزارتخانه تاکنون یازده درصد از بیماران بهبود یافته‌ و سه درصد دیگر جان باخته‌‌اند.‌

وحید مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز به رسانه‌ها گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۵ نمونه مشکوک در لابراتوارهای افغانستان مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان ۶۶ مورد مثبت و بقیه منفی تثبیت شده‌اند.

واقعات جدید شامل ۲۶ مورد در کابل، ۱۵ مورد در قندهار، ۶ مورد دربلخ، ۵ مورد در قندوز، ۵ مورد در هرات، ۴ در هلمند، ۳ مورد در لغمان، یک مورد در ننگرهار و یک مورد در کنر است.

براساس اطلاعات وزارت بهداشت افغانستان تاکنون از مجموع افراد مبتلا ۱۱ درصد بهبود و ۳ درصد دیگر جان باخته‌اند.

آقای مایار گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند که با این رقم شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۹۹ نفر افزایش یافته است.

او تصریح کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ واقعه فوتی به ثبت نرسیده و شمار مجموعی جان باختگان در اثر ابتلا به این ویروس تاکنون ۳۰ نفر است.

کرونا در افغانستان؛ بیشتر مبتلایان جوانان و ۷۵ درصد مرد هستند

روز گذشته وزارت صحت افغانستان اعلام کرد که بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جوانان و ۷۵ درصد مرد هستند.

تاکنون موارد مثبت بیماری کووید ۱۹ در ۳۰ ولایت افغانستان شناسایی شده است.

در پی افزایش شیوع کرونا در افغانستان دولت در بسیاری از شهرها محدودیت‌های تردد را برای شهروندان وضع کرده است. در کابل و هرات که درصدر شهرهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارند نیز قرنطینه برای مدتی دیگر تمدید شده است.

همچنین دولت اعلام کرده که در نظر دارد تا بودجه بیشتری را برای مبارزه با شیوع کرونا در این کشور ختصاص دهد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری نیز گفته که برای جلب حمایت مالی بیشتر جامعه جهانی مذاکراتی را با نهادهای بین‌المللی آغاز می‌کند.
منبع بی بی سی فارسی

شریک سازید: