Breaking News
روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان آغاز شد

روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان آغاز شد

سخنگوی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان گفته‌ است که روند کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان آغاز شده است.

سونی لیگیت سخنگوی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان در یک اعلامیه‌ای گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان “وابسته به شرایط” است.

وی گفت که بر اساس اعلامیۀ مشترک ایالات متحده و افغانستان و توافقنامۀ ایالات متحده و طالبان “خروج وابسته به شرایط” قوای امریکایی از افغانستان آغاز شده و در در جریان ۱۳۵ روز شمار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

آقای لیلگیت همچنین گفته است: “قوای امریکایی مستقر در افغانستان همه امکانات نظامی و صلاحیت‌ها برای انجام اهداف مان – به شمول انجام عملیات ضد تروریزم بر ضد القاعده و شاخۀ خراسان داعش و فراهم آوری حمایت به قوای امنیتی و دفاعی افغان- را حفظ می‌کنند.”

بر اساس توافقنامۀ که امریکا و طالبان، روند خروج نظامیان امریکایی پس از امضای این توافقنامه آغاز شده و در جریان ۱۳۵ روز شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش یافته و متناسباً قوای ناتو نیز کاهش یابد و تا مدت ۱۴ ماه پس از امضای این توافقنامه تمام قوای خارجی از افغانستان بیرون شوند.

به گفتۀ سخنگوی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، نظامیان امریکایی آنچه را در مورد حضور قوا دستور داده شده است، عملی کرده و در عین حال تمام ظرفیت‌های ضروری را حفظ می‌کنند.

هم اکنون کم و بیش ۱۲۰۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان مستقر است که ماموریت مشاورت و آموزش قوای افغان و عملیات ضد دهشت افگنی را در افغانستان به پیش می‌برند.

شریک سازید: