Breaking News
خان مطفی: کار پروژه پایپ لاین تاپی پیشرفت های خوبی داشته است

خان مطفی: کار پروژه پایپ لاین تاپی پیشرفت های خوبی داشته است

خبرنگار: محمد دین آغرخیل

وزارت معادن و پطرولیم کشور از پیشرفت ها در راستای عملی شدن پروژه ی پایپ لاین گاز تاپی خبر میدهند. خان مطفی سخنگوی این وزارت معادن می گوید: «دولت افغانستان گام های مهم و اساسی را برای عملی‌شدن پروژهٔ تاپی برداشته است. برای تطبیق به ‌موقع پروژهٔ تاپی، توافق‌نامه‌های کلیدی دو و چندین جانبه را مانند توافق‌ نامه ی سرمایه‌گذاری و توافق‌ نامهٔ انتقال گاز با جوانب ذیدخل در پروژه ی تاپی به امضا رسیده است.»

آقای مطفی همچنان می افزاید: «قابل ذکر است که چندین توافق‌نامهٔ مهم و کلیدی دیگر در مراحل نهایی قرار دارند و به ‌زودی امضا می‌گردند. در بُعد تخنیکی پروژه که شامل سروی و مطالعه ابعاد مختلف پروژه همچون نقشه ‌برداری، تعیین مسیر، مطالعه اثرات محیط‌ زیستی و اختصاص زمین مورد نیاز می‌باشد، که در این زمینه ها نیز اقدامات عملی لازم از سوی نهاد های مسؤول به ویژه وزارت معادن و پطرولیم کشور صورت گرفته است.»

افزون بر آن سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم کشور تأکید می ورزد که مطالعه روی موارد استفاده گاز در بخش‌های تولید برق، تولید کود کیمیاوی و عرضه گاز به مراکز رهایشی و تجارتی نیز آغاز گردیده و همزمان‌ با تطبیق این پروژه، عملی خواهد گردید.

شریک سازید: