Breaking News
قوانین و مقررات جدید امریکا برای پناهجویان

قوانین و مقررات جدید امریکا برای پناهجویان

خبرنگار: فردوس رسولی

ایالات متحده امریکا طی فرمان جدید قوانین و مقررات را برای پناهجویان در این کشور آماده ساخته که است که مانع رفتن صد ها هزار نفر در این کشور می شود. اما این تصمیم مورد واکنش سازمان ملل قرار گرفته است.

قوانین جدید برای پناهجویان اینگونه است: فقط درخواست پناهندگی کسانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که پس از فرار از کشورشان، درخواست پناهندگی خود را تسلیم مقامات مربوطه در اولین کشوری کرده باشند که در این مسیر به آن وارد شده‌اند و این درخواست رد شده باشد.

در اطلاعیه وزارت‌های امنیت داخلی و دادگستری آمریکا آمده است که هدف از به اجرا گذاشتن مقررات جدید، تسریع در روند رسیدگی به درخواست کسانی است که واجد شرایط دریافت پناهندگی از ایالات متحده هستند. این وزارت افزوده است که در شرایط کنونی، هزاران نفر از شهروندان کشورهای آمریکای مرکزی به منظور ورود به آمریکا عازم مرزهای جنوبی شده‌اند و رسیدگی به درخواست پناهندگی آنان در اداره مهاجرت، دادگاه بدوی و احتمالا دادگاه تجدید نظر به منزله صرف زمان و منابع مالی قابل توجه است.

دولت آمریکا گفته است که در اجرای این مقررات، کسانی را که زندگی آنان در کشورهای مبدا در خطر است و قربانیان قاچاق انسان استثنا قایل می شود. به گفته مقامات دولتی، هدف از این مقررات جلوگیری از سوء استفاده از قوانین پناهندگی است.

شریک سازید: