Breaking News
توماس‌ وست با کرزی و عبدالله روی مسایل گونه‌گون گفت‌وگو کرد

توماس‌ وست با کرزی و عبدالله روی مسایل گونه‌گون گفت‌وگو کرد

توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که او با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، روی مسایل گونه‌گون گفت‌وگو کرده است.

وست در تویتی می‌گوید که او به گونه جداگانه طی تماس‌های تلفنی روز گذشته با حامد کرزی و عبدالله عبدالله در باره پشتیبانی جهان از مردم افغانستان، کمک‌های بشردوستانه و حقوق زنان تبادل نظر کرده است.

وست در تویتی نگاشته است: «روز گذشته من با حامد کرزی و عبدالله عبدالله به گونه جداگانه گفت‌وگو کردم. از مشاوره آن‌ها در باره تعامل جهان در پشتیبانی از مردم افغانستان، کمک بشردوستانه و وضعیت اقتصادی، حقوق زنان، دختران و اقلیت‌ها و مسیر آینده سپاس گذارم.»

در همین حال، عبدالله عبدالله نیز می‌گوید که او طی تماس تلفنی با آقای وست در باره مشکلات کنونی در کشور گفت‌وگو کرده است. آقای عبدالله در تویتی می‌گوید: «در یک تماس تلفنی با آقای تام وست نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در باره بحران بشری کنونی، طرح‌های جدید و راه‌ حل‌های عملی برای رسیده‌گی به چالش‌های معیشتی مردم، مشکل نقدینگی، تعلیم و تربیه و صحت عامه بحث و تبادل نظر نمودیم.»

آقای عبدالله همچنان گفته است که امیدوار است همه طرف‌ها گام‌های اساسی را برای جلوگیری از فاجعه در کشور بردارند.

حامد کرزی نیز گفته است که او طی یک تماس تلفنی با آقای وست در باره کمک‌های بشردوستانه و فراهم سازی زمینه آموزش برای دختران گفت‌وگو کرده است.

از سویی هم، دولت امریکا یک بسته جدید کمک بشردوستانه به ارزش ۳۰۸ میلیون دالر را برای مردم افغانستان اعلام کرده است.

کاخ سفید گفته است که در کنار این، یک میلیون دوز واکسن کرونا را نیز به مردم افغانستان فراهم خواهد ساخت.

امیلی هورن، سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه‌یی که روز گذشته از سوی کاخ سفید نشر شد، گفته است که این کمک برای نیازمندان در داخل افغانستان و پناهنده‌گان افغان در کشورهای منطقه است.

در بیانیه آمده است که با بسته کمکی تازه، مقدار کمک‌های امریکا به افغانستان پس از ماه اکتبر سال گذشته میلادی به ۷۸۲ میلیون دالر می‌رسد.

هورن گفته است که در حال حاضر امریکا بزرگ‌ترین فراهم کننده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.

او گفته است که امریکا همچنین بزرگترین اهداکننده‌ی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.

شریک سازید: