Breaking News
ستیفانو پونتیکورو به حیث نمایندۀ غیر نظامی ناتو در افغانستان، معرفی شد

ستیفانو پونتیکورو به حیث نمایندۀ غیر نظامی ناتو در افغانستان، معرفی شد

ستیفانو پونتیکورو به حیث نمایندۀ غیر نظامی تازۀ سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، در افغانستان، معرفی شده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان اتلانتیک شمالی در یک خبر نامه ای گفته است: «خرسندم از اینکه اعلام میدارم سفیر ستیفانو پونیکورو به حیث نمایندۀ غیر نظامی تازۀ ناتو در افغانستان، کار خواهد کرد. سفیر پونتیکورو سر از اول ماه جون به این سمت، کارش را آغاز خواهد کرد. ایشان در بخش دیپلوماسی از تجربه بالای برخوردار است به شمول تجربه در بخش افغانستان و آنهم در یک بُعد بزرگ منطقه‌یی.»

دبیر کل سازمان ناتو در ادامه بیان کرد که در اوضاع فعلی افغانستان، با سفیر تازه غیر نظامی ناتو از نزدیک کار خواهد کرد و نیاز است در این وقت حساس همه با هم دربارۀ صلح و مبارزه با کرونا ویروس کار کنند.

وی همچنان از مأموریت ایتالیا در افغانستان اظهار قدردانی و افزود: «من از تعهد ایتالیا در راستای کمک هرچه بیشتر به نیروهای امنیتی افغانستان ابرار امتنان دارم، نیروهای که بتوانند زمینه را برای برقراری صلح، فراهم سازند. ایتالیا یکی از کشورهای مهم در چارچوب مأموریت حمایت قاطع ما کار می‌کند و عساکر با تجربه و دلیرش در حال خدمت استند، ایتالیا همچنان به مساعدت به نیروهای امنیتی افغان ادامه می‎ دهد و در راستای رُشد اقتصادی افغانستان نیز، نقش دارد.»

پیش از این نیکلاس کی به حیث نماینده ملکی ناتو در افغانستان بود.

ناتو در چوکات ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، علاوه بر یک فرمانده نظامی – که اکنون جنرال سکات میلر آن سمت را برعهده دارد – یک نماینده ارشد غیرنظامی نیز دارد که عمدتا به امور دپلماتیک می‌پردازد.

شریک سازید: