Breaking News
بریتانیا و سازمان ملل نشستی برای کمک به افغانستان برگزار می کنند

بریتانیا و سازمان ملل نشستی برای کمک به افغانستان برگزار می کنند

قرار است بریتانیا و سازمان ملل متحد نشستی به هدف جمع ‎آوری نزدیک به چهار ونیم میلیارد دالر کمک‌ بشردوستانه به افغانستان، در ماه آینده برگزار ‌کنند.

خبرگزاری رویترز با پخش یک گزارش، گفته است که کشور های تمویل کننده، نهاد های سازمان ملل متحد و جامعه مدنی افغانستان از شرکت کننده‌گان این نشست مجازی خواهند بود.

دولت بریتانیا نیز در یک خبرنامه گفته است که تلاش می‌شود در این نشست چهار اعشاریه چهار میلیارد دالر درخواست شده از سوی سازمان ملل را کمک کننده‌گان تعهد کنند.

لیز تروس، وزیر خارجه بریتانیا در این باره گفته است: «این نشست یک فرصت حیاتی برای جامعه جهانی از بهر تسریع تلاش‌ها برای جلوگیری از یک بحران بشری در حال افزایش در افغانستان می‌باشد.»

در همین حال، برخی آگاهان تاکید می‌ورزند که باید کشور های کمک کننده به تعهد خود عمل کرده و کمک‌ها را به مردم افغانستان فراهم بسازند. آگاهان به این باور اند که جهان و امارت اسلامی باید برای حل بحران اقتصادی افغانستان و رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم تلاش کنند.

این در حالی ست که سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد که برای فراهم سازی کمک به بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به چهار اعشاریه چهار میلیارد دالر نیاز دارد.

شریک سازید: