Breaking News
امارت اسلامی از گروه ۲۰ خواهان تعامل با حکومت تازه شد

امارت اسلامی از گروه ۲۰ خواهان تعامل با حکومت تازه شد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که کابل از رهبران گروه بیست خواسته است که برای به رسمیت شناختن حکومت کنونی گام بردارند و نیز با افغانستان تعامل داشته باشند.

آقای مجاهد گفت: «به کشورهای گروه بیست پیام داده‌ایم که افغانستان به هیچ کشوری تهدید نیست و به هیچ کشوری مشکل ایجاد نمی‌کند و می‌خواهد با همه کشورها تعامل خوب سیاسی داشته باشد. از آن‌ها هم خواستیم که در به رسمیت شناختن افغانستان هم گام بردارند.»

از سویی هم، جو بایدن رییس جمهور امریکا و انگلا مرکل نخست وزیر آلمان در حاشیه نشست رهبران گروه ۲۰ در باره ادامه کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستان گفت‌وگو کرده اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که در این دیدار، بایدن از آلمان از بهر پذیرش افغان‌های در معرض خطر سپاسگزاری کرده است.

در همین حال سازمان ملل متحد نیز از اعضای گروه ۲۰ خواسته بود که برای وضعیت بشری در افغانستان نیز توجه کنند.

حفیظ الرحمان نقی، عضو رهبری حزب اسلامی دراین باره گفت: «دولت اسلامی افغانستان بتواند از برآیند این نشست برای رفاه و بهبود سازی وضعیت افغانستان استفاده مثبتی نماید.»

نشست دو روزه رهبران جی ۲۰ یا بیست اقتصاد بزرگ جهان روز یک‌شنبه پایان یافت، افغانستان بخشی از مسایل حاشیه‌یی شماری از شرکت کننده‌گان بود.

موضوع رسیده‌گی به تغییر اقلیم، چگونگی بهبود وضعیت اقتصادی در جریان شیوع همه‌گیری کرونا ویروس و حداقل مالیات بر شرکت‌های جهان محور نشست دو روزه گروه ۲۰ در پایتخت ایتالیا بود.

شریک سازید: