Breaking News
دست کم ۲۲ کشته‌ در پی زلزله‌ شدید در ترکیه و یونان

دست کم ۲۲ کشته‌ در پی زلزله‌ شدید در ترکیه و یونان

شمار کشته‌های زلزله شدید ترکیه و یونان به ۲۲ نفر رسیده و ده‌ها نفر هم زخمی هستند. امدادگران در ازمیر تاکنون ۷۰ نفر را از زیر آوارها بیرون کشیده‌اند اما هنوز شماری زنده از زیر آوار بیرون می‌آیند که این باعث تقویت روحیه امدادگران در عملیات جست‌وجوی شبانه شده است. در یونان دو دانش‌آموز هنگام بازگشت از مدرسه زیر آوار یک دیوار ماندند و جان باختند.

گروه های امداد به طور شبانه برای حدود ۲۰۰۰ نفر چادرهای موقت سرپا کردند چرا بسیاری از بیم فروریختن ساختمان‌های آسیب دیده جمعه شب را بیرون از منازل خود سر کردند.

عصر جمعه ساعت ۱۳:۵۱ به وقت محلی زلزله‌ای شدید که بزرگی آن را منابع مختلف تا ۷ گزارش کرده‌اند، سواحل غربی ترکیه و جزایر ساموس در یونان را لرزاند.

شمار کشته‌ها در ترکیه تا کنون ۲۲ نفر و شمار زخمی‌ها بیش از ۱۲۰ نفر گزارش شده است. در یونان هم تلویزیون گزارش کرده که دو دانش‌آموز ۱۷ و ۱۵ ساله که از مدرسه به خانه برمی‌گشتند، در اثر خراب شدن دیوار جان باخته‌اند.

در ترکیه شب شده و عملیات جست‌وجو در میان بقایای ساختمان‌ها ادامه دارد
توضیح تصویر،در ترکیه شب شده و عملیات جست‌وجو در میان بقایای ساختمان‌ها ادامه دارد

شهردار ازمیر گفته که ۲۰ ساختمان در این استان خراب شده است. مقام‌های دیگر ترکیه تایید کرده‌اند که شماری در ساختمان‌های تخریب شده گیر افتاده‌اند.

این زلزله که کانون آن در ۱۷ کیلومتری ازمیر و عمق ۱۰ کیلومتری گزارش شده، در استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه و آتن، پایتخت یونان هم احساس شده است.

ازمیر بعد از استانبول و آنکارا، سومین شهر پرجمعیت ترکیه است.

شریک سازید: