Breaking News
سناتوران: طالبان در شماری از شاهراه‌ها گمرک ایجاد کرده‌اند

سناتوران: طالبان در شماری از شاهراه‌ها گمرک ایجاد کرده‌اند

شماری از اعضای مجلس سنا می‌گویند که طالبان در شماری از شاهراه‌های کشور گمرک ایجاد کرده‌اند و از مسافران و راننده‌ها اخاذی می‌کنند.

به گفته این سناتوران، شماری از مسوولان امنیتی نیز در شاهراه‌ها از راننده‌گان اخاذی می‌کنند.

این سناتوران هم‌چنان می‌گویند که دزدی‌های مسلحانه و زورگیری‌ها در داخل شهر کابل نیز افزایش یافته‌اند و مردم از وجود افراد مسلح غیرقانونی و به تنگ آمده‌اند.

معلم لالا گل، یکی از سناتوران گفت: «اگر زور تان نمی‌رسد بگویید که فلان کس، فلان فرمانده و یا فلان وکیل صاحب حمایت می‌کنند. من یک سناتور هستم ولی یک فاتحه رفته نمی‌توانم بخاطریکه پش رویم کمین است.»

زلمی زابلی، سناتور دیگر نیز افزود: «شما باور کنید سه بار [دزدان] از من مبایل‌هایم را گرفته‌اند. تنفگ را بالای سرم گرفته‌اند و مبایلم را گرفته‌اند؛ آیا این است امنیت شما؟»

در این میان، مسعود اندرابی، نامزد وزیر امور داخله می‌پذیرد که در بخش‌هایی از کشور، پولیس دست به اخاذی زده‌است.

به گفته او به همین دلیل در سه ماه اخیر دوصد پولیس برکنار شده‌اند و نیز بیش از ۱۲۰۰ پولیس دیگر به اتهام فساد به لوی سارنوالی معرفی شده‌اند: «تقریبآ بیشتر از دوصد نفر در سه ماه گذشته ما از صفوف پولیس بخاطر اتهامات اخاذی برکنار کردیم.»

آقای اندارابی می‌گوید سه گروه هراس‌افگن در نخستن ساعت‌های امروز بازداشت شده‌اند. او‌ می‌افزاید که تلاش‌های نیروهای امنیتی برای بهبود اوضاع جریان دارد.

با این هم سناتوران شماری از نیروهای امنیتی را به بی‌پروایی و فساد در کارشان متهم می‌سازند.

شریک سازید: