Breaking News
شکایت مردم و راننده‌گان از خرابی جاده در سالنگ‌ها

شکایت مردم و راننده‌گان از خرابی جاده در سالنگ‌ها

شاهراه سالنگ، یکی از راه‌های مهم کشور به شمار می‌رود و این شاهراه مسیر عبور به چندین ولایت شمالی و شمال شرقی کشور نیز است.

خرابی جاده در سالنگ‌ها برای راننده‌گان موترهای خورد و لاری چالش ساز شده است. بسیاری از راننده‌گان موتر های باربری می‌گویند که موتر های آنان به علت خرابی جاده با عارضه فنی رو به رو می‌شود.

سورگل، راننده، گفت: «موترها ایستاده استند، سرک‌ها خراب استند و مشکلات زیاد است. ما چیزی که کار می‌کنیم به تانک تیل و به عوارض موتر می‌دهیم.»

سید مجتبی، راننده می‌گوید: «من روز گذشته هم در راه‌بندی بند ماندم، بسیار راه‌بندی زیاد است.»

سالنگ یکی از پر رفت‌وآمدترین شاهراه کشور شمرده می‌شود. این شاهراه نه تنها جنوب کشور را به شمال پیوند می‌دهد، بلکه موتر های ترانزیت آسیای میانه به جنوب آسیا نیز از این مسیر رفت‌وآمد می‌کنند.

شیرآغا، مسافر، گفت: «خواهش ما این است که هرچه زودتر این سرک را به مردم جور کنند بخاطر که مسافرین بسیار به عذاب است.»

جمعه خان، باشنده سالنگ به طلوع‌نیوز گفت: «پنج الی شش سال می‌شود که این جاده همین گونه خراب است، یک هزار طفل دختر و پسر از این راه مکتب می‌روند، اطفال خاک تنفس می‌کنند.»

در همین حال، مسوولان ولسوالی سالنگ، کم کاری حکومت پیشین را علت ویرانی بیشتر این جاده می‌دانند.

محمدعمر عمری، ولسوال سالنگ، گفت: «مشکلا اساسی که ما فعلن در سرک سالنگ داریم، از لحاظ موترهای باربری است که آنها به تناج‌بلند عبور می‌کنند.»

مقام‌های وزارت فواید عامه می‌گویند که کار ساخت و ساز شاهراه سالنگ و چند ولایت را در آینده نزدیک آغاز می‌کنند.

قاضی عبید، رییس حفظ مراقبت از سالنگ‌ها، گفت: «قسمتی که آسیب‌پذیری بسیار قوی دارد، نقطه آسیب‌پذیر اولنگ الی دوشاخ است که ۳۳ کیلومتر است که برآورد آن حدودا تا ۵۵ میلیون دالر تخمین شده است.»

شریک سازید: