Breaking News
قیام باشنده‌گان فاریاب؛ پنج روستا از وجود طالبان پاک‌سازی شدند

قیام باشنده‌گان فاریاب؛ پنج روستا از وجود طالبان پاک‌سازی شدند

باشنده‌گان ولسوالی شیرین تگاپ فاریاب در یک قیام مردمی پنج روستا را از وجود طالبان پاک‌سازی کردند.

باشنده‌گان این ولسوالی می‌گویند که آنان پس از آن به بیرون ساختن طالبان از روستاهای شان اقدام کردند که از آزار و اذیت طالبان به تنگ آمدند.

آنان ادعا دارند که طالبان به بهانه‌های گوناگون آب و نان و وسایل نقلیه مردم را با خود شان می‌بردند.

کوه سیاد، تپه قلعه، تاش قلعه، شش تپه و اسلام قلعه از روستاهایی استند که در این قیام مردمی از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌اند.

زین الله ذکی، ولسوال شیرین تگاب گفت: «طالبان امروزها هر شب به جای این‌که در این ماه مبارک رمضان برای مردم کمک کند، نان مردم را از دسترخوان آنان به زود می‌گیرد، پول آنان را به زور می‌گیرد، موتر سایکل مردم را به زور می‌گیرد.»

مردم در این خیزش مردمی از هر وسلیه‌یی کار گرفته‌اند.

والی فاریاب می‌گوید که طالبان بر مردم تیراندازی کرده‌اند که در نتیجه این تیز اندازی‌ها یک جوان جان باخت و چهارجوان دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته میرحاتم، یکی از فرماندهان این خیزش مردمی چرخ‌بال‌های نظامی نیز به کمک آنان رسیدند و پناه گاه‌های کلیدی طالبان را در این ولسوالی هدف قرار دادند.

والی فاریاب می‌گوید که نخستین بار است که مردم با جرات دربرابر طالب میاستند و ادامه این تغییر ذهنیت مردم را پایان طالب در فاریاب می‌داند.

رحمت الله ترکستانی، رییس شورای مردمی فاریاب در این باره اظهار داشت: «این یک حرکت بسیار نیک است که مردم در برابر ظلم و بی عدالتی ایستاد می‌شود. من به مردم فاریاب این پیام می‌دهم که در برابر هر بی عدالتی و ظلم و استبدادگر ایستاد شوند.»

بربیناد اطلاعات والی فاریاب در چندین ولسوالی فاریاب جنگ جریان دارد و به روز شنبه در نتیجه پرتاب شدن هاوانی از سوی طالبان یک زن کشته شد و هفت کودک زخم برداشتند.

شریک سازید: