Breaking News
تأکید سازمان ملل متحد بر توجه گروه ۲۰ به وضعیت اقتصادی افغانستان

تأکید سازمان ملل متحد بر توجه گروه ۲۰ به وضعیت اقتصادی افغانستان

همزمان با برگزاری نشست گروه ۲۰، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه می‌گوید که نیمی از جمعیت افغانستان با کمبود غذای کافی روبرو استند.

نشست رهبران گروه بیست روز (شنبه 8 عقرب) در ایتالیا آغاز شده و قرار است شرکت کننده‌گان افزون بر مسایل دیگر درباره افغانستان نیز گفت‌وگو کنند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد می‌افزاید که افغانستان نیاز به کمک‌های بی‌درنگ و بی‌قید و شرط دارد.

گریفیتس می‌گوید: «نیازها در افغانستان به دلایل گونه‌گون بی‌شمار شده اند. نیمی از جمعیت آن کشور اکنون با خطر کمبود غذای کافی روبرو استند و نمی‌دانند غذای بعدی شان از کجا خواهد آمد. نیمی از کودکان زیر پنج سال نیز با خطر سوء تغذیه حاد قرار دارند.»

این مقام سازمان ملل متحد نشست گروه بیست را که در حال برگزاری است حیاتی می‌داند. او می‌گوید: «در باره افغانستان بسیار مراقب باشید. نگران افغانستان باشید. گروه ۲۰ در چند هفته اخیر دو نشست مجازی صرفاً در باره افغانستان برگزار کرده است که این یک اعتبار و امتیاز بزرگ است. این نشست بسیار حیاتی است تا در باره افغانستان گفت‌وگو انجام شود.»

از سویی هم، سهیل شاهین از جامعه جهانی می‌خواهد کمک‌های را در نشست گروه بیست در باره افغانستان به این کشور تعهد کرده اند، در آستانه فصل سرما در اختیار افغان‌ها قرار دهند.

از سویی هم، همزمان با برگزاری نشست گروه۲۰، شبکه‌ی منسوب به زنان رهبران سیاسی با پخش یک اعلامیه گفته که رهبران بیست کشور ثروتمند جهان باید از مصوونیت و امنیت زنان فعال و سیاسی در افغانستان اطمینان یابند.

شریک سازید: