Breaking News
رهایی ۳۴ زندانی وابسته به حکومت افغانستان از سوی طالبان

رهایی ۳۴ زندانی وابسته به حکومت افغانستان از سوی طالبان

مسئولان امنیتی در ولایت لغمان می گویند که طالبان ۳۴ زندانی وابسته به حکومت افغانستان را در این ولایت از بند رها کرده اند.

گروه طالبان نیز اعلام کرده اند که ۳۴ نظامی افغان را پس از چاشت روز (چهارشنبه ۲۸ جوزا) در یک ساحۀ شهر مهترلام رها کرده و به کارمندان کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داده اند.

اسدالله دولتزی، سخنگوی والی لغمان با تایید این این خبر می گوید که زندانیان رها شده اکنون در مقر ولایت هستند و قرار است به زود ترین فرصت به خانواده‌های شان تحویل داده شوند.

به گفته اقای دولتزی تاکنون معلوم نیست که زندانیان رها شده همه نظامیان افغان اند، یا غیرنظامیان نیز شامل آنان است.

طالبان می گویند که تا کنون ۵۰۰ نظامی افغان را از بند رها کرده اند، اما این ادعای طالبان را بارها مقام‌های افغان رد کرده اند و گفته اند که تمام کسانی که از قید طالبان رها می‌شوند نظامی نبوده، بلکه غیرنظامیان نیز شامل آنان اند.

حکومت افغانستان نیز تا کنون حدود ۳۰۰۰ زندانی طالبان را از بند رها کرده است و چندی پیش رییس جمهور غنی گفت که به زودی ۲۰۰۰ زندانی دیگر طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان رها خواهند شد.

رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان و نیز رهایی ۱۰۰۰ زندانی حکومت از قید طالبان از شرایط عمدۀ توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان است که به تاریخ ۲۹ فبروری در قطر امضا شد.

شریک سازید: