Breaking News
ا.ا: هیاتی برای بررسی رویداد سپین بولدک-چمن گماشته شده است

ا.ا: هیاتی برای بررسی رویداد سپین بولدک-چمن گماشته شده است

امارت اسلامی می‌گوید که پولیس پاکستان در گذرگاه سپین بولدک-چمن از سوی یک مرد ناشناس به قتل رسیده است و یک هیات بلندپایه برای شناسایی فرد مظنون و بررسی رویداد، گماشته شده است.

امارت اسلامی در خبرنامه‌یی به رویداد روز یک‌شنبه در این گذرگاه پرداخته و می‌افزاید که نیروهای می‌کوشند تا از تکرار چنین رویدادها جلوگیری شود.

در خبرنامه آمده است: «امارت اسلامی افغانستان از این رویداد ابراز تاسف می‌کند و هیات بلندپایه‌یی را برای بررسی این رویداد و یافتن مقصر آن تعیین کرده است.»

نور احمد سعید، سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ کندهار، می‌گوید: «هیات در ساحه حضور دارد بسیار کوشش می‌کنند تا به زودی راه باز شود تا مشکلات مسافران و دیگر هموطنان رفع شود.»

از سویی‌هم، رسانه‌های پاکستان به نقل از کمیساری چمن گزارش داده‌اند تا زمانیکه مظنون به حکومت پاکستان سپرده نشود، مرز سپین بولدک باز نخواهد شد.

حمید زهری، معاون کمیساری چمن، گفته است: «پاکستان از مقامات افغانستان می‌خواهد که پس از بازداشت، مهاجم را تحویل دهند و این مرز تا تحویل مهاجم مظنون بسته خواهد بود.»

همزمان با این، شماری از باشندگان کندهار از بسته شدن این گذرگاه نگران هستند. آنان می‌گویند که بسته شدن این گذرگاه، بهای مواد خوراکی را افزایش داده است.

عثمان برکت، باشنده کندهار، گفت: «خواهش ما این است که از راه گفت‌وگو حل شود و بیشتر مردم دو طرف زیان نکنند و توان بر مردم نرسد.»

محمد انور، یک باشنده دیگر کندهار، می‌گوید: «از زمانی که سپین بولدک چمن بند شده قیمت مواد خوراکی بلند شده و هر قدر راه بند بماند قیمت‌ها بلندتر می‌شود.»

شماری از آگاهان روابط بین‌الملل می‌گویند که بسته شدن این گذرگاه‌ها بر روابط دو کشور نیز اثر خواهد گذاشت.

ویس ناصری، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: «بسته بودن مرزها نشان دهنده متاسفانه سردی روابط و عدم اعتماد دولت‌ها بر یک دیگر می‌باشد.»

در یک نوار تصویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، یک مرد با تفنگچه بر مرزبانان پاکستان شلیک می‌کند. اسوشیدپرس گزارش داده است که یک پولیس پاکستان در این رویداد کشته شده و دو تن دیگر زخم برداشته اند.

شریک سازید: