Breaking News
جان باختن چهارمین داکتر افغان در اثر بیماری کرونا

جان باختن چهارمین داکتر افغان در اثر بیماری کرونا

ریاست صحت عامه جوزجان از جان باختن محمد داود پویا عزیزی، متخصص جراحی شفاخانه ولایتی جوزجان به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

محمد داود پویا عزیزی، متخصص جراحی شفاخانه ولایتی جوزجان در اثر ابتلا به کرونا جان داد. وی نحستین قربانی این ویروس در ولایت جوزجان و چهارمین داکتر در کشور است که پس از مبتلا شدن به کرونا جان می‌دهد.

داکتر فرید عزیزی، معاون صحت عامه جوزجان به بی‌بی‌سی گفته است که داکتر پویا بار نخست پس از بروز علایم بیماری کرونا، آزمایشش منفی بود. اما بعد از نفس‌تنگی شدید و بستری شدن در شفاخانه، جان داد.

معاون صحت عامه جوزجان همچنان گفته است که به دلیل نبود کیت‌های آزمایش کرونا در لابراتوار مزار شریف، نمونه‌ی خون داکتر پویا برای آزمایش دوم به ولایت بلخ فرستاده نشد، صحت عامه بلخ گفته که دیگر از ولایت جوزجان نمونه برای آزمایش نفرستند.

در دو هفته‌ای گذشته تا کنون چهار داکتر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان داده اند.

پیش از این اقبال عمری، متخصص جراحی اطفال، داکتر یوسف آریوبی، متخصص اطفال و داکتر حنیف‌الله متخصص داخله در اثر همین بیماری درگذشتند.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت صحت شمار ابتلا به کرونا در افغانستان به ۹۹۳ تن رسیده است. تاکنون ۳۲ تن در اثر این بیماری به شمول چهار داکتر جان باخته و ۱۳۱ تن دیگر صحت‌یاب شده اند.
منبع خامه پرس

شریک سازید: