Breaking News
بیش از ۱۲هزار زندانی به مناسبت هشتم ثور آزاد می‌شوند

بیش از ۱۲هزار زندانی به مناسبت هشتم ثور آزاد می‌شوند

اداره تنظیم امور زندان‌ها اعلام کرده است که ۱۲هزار و ۳۹۹ زندانی به مناسبت هشتم ثور و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، به فرمان رئیس جمهور غنی آزاد می‌شوند.

احمدراشد طوطاخیل، رئیس اداره‌ی تنظیم امور زندان‌ها امروز (دوشنبه ۸ ثور) در یک نشست خبری گفت که به مناسبت هشتم ثور و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور، فرمان عفو و تخفیف زندانیان، از سوی رئیس جمهور غنی صادر شده است.

براساس این فرمان ۱۲ هزار و ۳۹۹ زندانی از تمام زندان‌های کشور آزاد می‌شوند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوی افغانستان صبح امروز با نشر پیامی در تویترش از نهایی شدن فرمان عفو زندانیان به مناسب هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین، که براساس آن قرار است هزاران زندانی از زندان‌های کشور آزاد شوند خبر داده بود.

پیش از این نیز رئیس جمهور غنی فرمان رهایی حدود ۹هزار زندانی را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های افغانستان، صادر کرده بود.

رئیس اداره تنظیم امور زندان‌‌ها همچنان گفته است که براساس فرمان رئیس جمهور، تاکنون ۶هزار و ۱۲۴ زندانی رها شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور به سر می‌برند و با توجه به گسترش روزانه‌ی ابتلا به کرونا در کشور، شیوع بیماری کرونا در زندان‌های کشور، از نگرانی‌های جدی به شمار می‌رود.

این درحالی است که تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۷۰۳ تن رسیده است.

شریک سازید: