Breaking News
کمک جمعیت هلال احمر به ۸۰۰ خانواده در کندز

کمک جمعیت هلال احمر به ۸۰۰ خانواده در کندز

جمعیت هلال احمر کندز می‌گوید که این نهاد روند توزیع مواد اولیه به هشت صد خانواده نیازمند در این ولایت را آغاز کرده است.

محمد رضا ناصری، رییس جمعیت هلال احمر کندز می‌گوید که به ارزش بیش از یازده میلوین افغانی مواد خوراکی برای نیازمندان تهیه شده است. وی گفت: «قیمت مجموعی این کمک‌ها بیش از یازده میلیون می‌باشد، امروز (جمعه)  پروسه توزیع را شروع کردیم و تا فردا تمام اش می‌کنیم.»

عبدالحلیم حلیم، مسوول مبارزه با حوادث طبیعی جمعیت حلال احمر کندز در باره این کمک‌ها گفت: «به هر خانواده چندین قلم مواد غذایی و غیرغذایی درنظر گرفته شده است. این کمک‌ها شامل لباس و آرد نیز است.»

در همین حال، شماری از باشنده‌گان کندز از بیکاری و ناداری روز افزون در این ولایت شکایت دارند. آنان می‌گویند که سردی هوا بر مشکلات شان افزوده است.

باشنده‌گان کنذز که در برابر ساختمان جمعیت هلال احمر کندز گرد آمده بودند، از حکومت خواستند تا زمینه کار را برای‌شان فراهم کند.

بابه شیرین، باشنده کندز گفت: «کار و بار نیست، از امارت اسلامی می‌خواهیم که زمینه کار را برای مردم مساعد کند و این کمک‌های خود را ادامه بدهند.»

یک باشنده دیگر، جلات خان گفت: «باید حکومت برای ما فابریکه‌ها را تاسیس کند و زمینه کار را مساعد بسازد، تمام مردم بیکار اند.»

عبدالرحیم بانشده کندز شصت سال عمر دارد. سه پسر عبدالرحیم در نبرد های سال‌های پسین زخمی شده‌اند و اکنون معیوب استند. او می‌گوید که نان‌آور خانواده خوداش و خانواده‌های سه پسراش می‌باشد، اما توان پیدا کردن مخارج خانواده‌اش را ندارد.
عبدالرحیم گفت: «اگر کوچ و بار خود را بفروشیم و این هم خلاص شود، انسان از روی مجبوریت به یک سو دست دراز می‌کند، چون انسان تحمل گرسنگی را ندارد.»

شریک سازید: