Breaking News
عملیات برای پس‌گیری بخش‌های ازدست رفته در شمال کشور آغاز می‌شود

عملیات برای پس‌گیری بخش‌های ازدست رفته در شمال کشور آغاز می‌شود

فرمانده قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که در آیندۀ نزدیک عملیات پس‌گیری بخش‌هایی‌که در شمال کشور به دست طالبان افتاده‌اند آغاز می‌شود.

این جنرال بلند ارتش تأکید می‌ورزد که خطوط دفاعی شهرها از جمله مزارشریف تحکیم شده‌اند و هیچ یک از شهرها به دست طالبان نخواهد افتاد.

جنرال خان‌الله شجاع، فرمانده قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در این باره گفت: «همین قسم گفته می‌شد که دشمن به داخل شهر رخنه کرد، مارمل سقوط کرد، دهدادی سقوط کرد؛ هیچ‌جای سقوط نکرده و نخواهد کرد.»

پُل امام‌بکری در بیست‌کیلومتری مزارشریف، خط نخست نبرد میان نیروهای دولتی و طالبان است.

نیروهای ارتش، پولیس ‌ملی و خیزش‌های مردمی در این منطقه در حال آماده‌باش و دست به ماشه استند.

عمر، افسر یکی از افسران ارتش در پل‌بکری گفت: «در طرف شرق این پاسگاه ولسوالی بلخ، غرب چمتال و جنوب شولگره است. طالبان در چهار اطراف این پاسگاه استند.»

حفیظ‌الله، سرباز پولیس نیز بیان داشت: «ما به این وطن خود سر خود را قربانی می‌دهیم تا که زنده استیم همینجا استیم ما ده این مرگ افتخار می‌کنیم.»

در پی افزایش حمله‌های طالبان بر ولسوالی‌های بلخ، نیروهای خیزش مردمی در کنار نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

سیدعارف اقبالی، فرمانده پولیس ولسوالی شولگره بلخ بیان داشت: «ما از شولگره مشکلات که بود با تمام پرسونل با سلاح‌های مجهز جنگ کرده کشته شدیم و کشتیم شانرا ما آمدیم. ما که آمدیم از همانجا آمدیم راست مستقیم با دوصد نفر به همین چهل‌گزی آمدیم.»

با افزایش ناامنی‌ها در شمال‌کشور صدها تن از باشنده‌گان ولایت‌های بلخ، جوزجان، سرپل و فاریاب برای کمک به نیروهای دفاعی و امنیتی جنگ‌افزار برداشته‌اند.

شریک سازید: