Breaking News
نخستین بسته‌های کمک‌های صحی چین به کابل رسید

نخستین بسته‌های کمک‌های صحی چین به کابل رسید

سفیر چین در کابل، امروز هنگام سپردن بسته‌های کمکی کشور چین به افغانستان گفته است که دولت چین ضمن ادامه همکاری هایش با افغانستان، در خصوص روند صلح نیز در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

نخستین کمک‌های صحی کشور چین به افغانستان، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پیش از چاشت امروز به کابل رسید.

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری اعلام کرده است که نخستین محموله‌ی کمک‌های صحی کشور چین که شامل مواد ضرورت عاجل چون کیت تشخیصیه، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های حفاظتی برای داکتران، دستکش، ماسک و دیگر وسایل طبی است امروز در میدان هوایی کابل اهدا گردید.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان ضمن سپاسگذاری از کمک‌‌های دولت جمهوری خلق چین، از این که دولت چین با مدیریت قوی توانسته ویروس کرونا را به کنترول درآورد، اظهار خوش بینی کرده گفت که امید می‌رود تجربه‌هایش را در اختیار دیگر کشورها از جمله افغانستان نیز قرار دهد.

وانگ یو، سفیر دولت چین در کابل هنگام تسلیم‌دهی این بسته‌های کمکی گفت که ویروس کرونا هر روز در حال گسترش است و ما باور داریم تحت رهبری حکومت افغانستان وضعیت به خوبی مدیریت می‌شود.

سفیر چین بحران کرونا را فرصتی برای صلح عنوان کرده، از گروه‌های سیاسی افغانستان خواسته است تا با در نظر گرفتن آینده‌ی کشور و منافع مردم، برای مبارزه با ویروس کرونا با هم کار کنند.

او همچنان گفته است که ضمن ادامه همکاری‌هایش با افغانستان، در خصوص حمایت از پروسه صلح نیز نقش خویش را ایفا کرده و در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد بود.

نخستین محموله‌ی کمک‌ها صحی دولت چین در حالی به افغانستان می‌رسد که ویروس کرونا در حال افزایش است. اکنون شمار مجموعی مبتلایان کرونا در کشور به ۲۳۹ مورد رسیده است.
منبع خامه پرس

شریک سازید: