Breaking News
وزارت داخله سفر غیرقانونی از نیمروز به ایران را ممنوع اعلام کرد

وزارت داخله سفر غیرقانونی از نیمروز به ایران را ممنوع اعلام کرد

مسوولان امنیتی در ولایت نیمروز می‌گویند که تمامی راه‌های سفر غیرقانونی از این ولایت به ایران به دستور وزارت داخله مسدود شده اند.

به دنبال این ممنوعیت، صد ها تن از شهروندان کشور که می‌خواستند به گونه قاچاق به ایران بروند، در بی‌سرنوشتی در مرز با ایران قرار گرفته اند.

صدیق الله نصرت، رییس امور مهاجران وعودت کننده‌گان نیمروز می‌گوید که به تمامی نیروهای مرزی کشور دستور داده شده است تا از رفتن غیرقانونی شهروندان افغانستنان به کشورهای همسایه جلوگیری کنند.

رییس امور مهاجران و عودت کننده‌گان نیمروز گفت: «افغانستان به سوی جور شدن روان است و افغان‌ها کوشش کنند که در انرژی شان در کشور شان مصرف کنند و این موضوع باعث خوشحالی و عزت شان است.»

محمد نبی که باشند‌ه اصلی ولایت کاپیسا است، همراه با خانم و سه کودک‌اش به نیمروز آمده است تا از راه‌های غیرقانونی به ایران برود. محمد نبی سه روز می‌شود که با خانواده‌اش در یک هوتل در شهر زرنج برای رفتن به ایران انتظار می‌کشد.

بیکاری و ناداری محمد نبی را مجبور به ترک خانه و کاشانه ساخته است.

محمد نبی به طلوع‌نیوز گفت: «توانایی گرفتن پاسپورت و ویزا را نداشتیم، حالا که به نیمروز آمدیم، می‌گویند که امارت اسلامی مرز را بسته کرده است. با این کودکان کجا برویم.»

شمار زیادی از جوانان که می‌خواهند از راه‌های غیرقانونی به کمک قاچاقبران به ایران بروند، می‌گویند هرگاه زمینه کار در داخل کشور فراهم شود، هرگز به این سفر پرخطر تن نخواهند داد.

حشمت الله، باشنده کاپیسا، گفت: «زمینه کار وجود ندارد، به هیچ کسی کار پیدا نمی‌شود و همه‌گی مجبور است بخاطر پیدا کردن نفقه سفر کند و جایی برود.»

فقیراحمد، باشنده کاپیسا به طلوع‌نیوز گفت: «راضی نیستیم از کشور جایی برویم اما مجبور استیم.»

در حداقل نه ماه پسین، نیمروز به گذرگاه اصلی مهاجرت‌های گروهی شهروندان کشور مبدل شده است که به علت فقر و بیکاری و قبولی خطر می‌خواهند از راه‌های غیرقانونی به ایران بروند.

شریک سازید: