Breaking News
متهم شدن طالبان به «بی میلی» در روند مذاکرات صلح

متهم شدن طالبان به «بی میلی» در روند مذاکرات صلح

هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان  طالبان را به “بی میلی”  در مذاکرات صلح متهم می سازد. نادر نادری، یک عضو این هیئت می‌گوید که از نه روز بدینسو طالبان حاضر نمی‌شوند که  برای پایان جنگ‌ها در کشور در نشست‌های رسمی حضور یابند.

همزمان با توقف مذاکرات در دوحه امروز رییس‌جمهورغنی با شماری از سیاست گران کشور نشستی را برگذار کرد.

سر انجام پس از نه روز توقف مذاکرات صلح در دوحه، هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان طالبان را به شرکت نکردن در مذاکرات صلح متهم می سازد.

نادر نادری، در تویتر اش نگاشته‌است که تامین صلح و پایان کشتار شهروندان افغانستان یکی از اولویت‌های این هیئت است و تاکید می ورزد که طالبان از نه روز بدینسو حاضر نمی شوند که در مذاکرات صلح شرکت کنند.

نادر نادری، عضو هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان چنین نگاشته است:«تأمین صلح و پایان کشتار مردم افغانستان از اولویت‌های دولت و مردم افغانستان است. هیئت مذاکره‌کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان با خلوص نیت برای رسیدن به این مأمول در دوحه حضور دارند. نُه روز است که جانب مقابل هنوز آماده برگزاری مجلس رسمی و بحث برای ختم جنگ نشده است.»

ساعات پیش ازاعلام توقف مذاکرات در دوحه ، رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله، حامد کرزی و عبد رب الرسول سیاف ، چهره‌های اثرگذار سیاسی را برای رایزنی در بارۀ اوضاع کنونی به ارگ فرا خواند.

دوا خان مینه پال، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور در باره مسایل مطرح شده در این دیدار گفت:«در این نشست در باره کاهش خشونت ها، تامین آتش بس، مذاکرات صلح و اوضاع کشور گفت و گو شد.»

ازسوی دیگر حکومت افغانستان یک باردیگر ازآماده گی‌ها برای جنگ خبرمی هد.

رییس ستاد ارتش دردیدار امروز اش ولسوالی ارغنداب کندهار ازطالبان می خواهد که ازفرصت کنونی برای صلح استفاده کنند.

یاسین ضیا، رییس ستاد ارتش گفت:«پیام ما همین است که طالبان از فرصت پیش آمده استفاده کنند و بیشتر از این اولاد مردم را فریب ندهند، اگر واقعا افغان هستند از جنگ و خشونت دست بکشند.»

پیش از این مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور نیز گفته است که طالبان علاقمند تامین صلح نیستند و اطلاعات استخباراتی نشان می دهند که این گروه در حال آماده‌گی برای جنگ‌های بهاری هستند.

شریک سازید: