Breaking News
سلیم شاهین، هنر پیشه سینمایی افغانستان به دو سال زندان محکوم شد

سلیم شاهین، هنر پیشه سینمایی افغانستان به دو سال زندان محکوم شد

سلیم شاهین، هنرپیشه و فلم ساز سینمایی افغانستان به اتهام خیانت در زمینه جرایم سایبری توسط دادگاهی در کابل زندانی شده است.

براساس گزارش ها، سلیم شاهین سه ماه پیش زمانی که می‌خواست برای اشتراک در یک برنامه سینمایی به هندوستان برود، از میدان هوایی کابل بازداشت شد.

سلیم شاهین توسط دادگاه اول به سه سال حبس محکوم شد، اما حکم وی در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی گفته‌است، که این هنرپیشه افغانستان، چند ماه پیش با موبایل خود فیلمی را از یک دختر گرفته و می‌خواست از آن در برنامه‌های خود استفاده کند؛ اما پس از آن دختر از سلیم شاهین شکایت کرده که برای نشر این فیلم از او باج گیری می‌کند.

سخنگوی لوی سارنوالی گفت که از این‌که این مسأله مطابق کد جزای کشور به عنوان «باج‌گیری سایبری» مطرح شده و جرم است، این دختر به دادستانی کل شکایت کرد و آقای شاهین باالفعل بازداشت شد.

صحرا کریمی، رئیس افغان فلم، در گفتگو با خامه پرس، این عمل سلیم شاهین را محکوم کرد و از رسیدگی های به موقع لوی سارنوالی را ستود.

صحرا گفت: “این باید درسی باشد برای سایر مدیران و تولید کنندگان مردان که چگونگی رفتار با همکاران زن در سینما داشته باشند.”

اما شاهین گفته‌است، که این فیلم مربوط به جشن زادروز دوست یکی از هنر پیشه های زن می‌شود. به گفته او این دختر از او خواسته بود که از جشن سالگره‌اش یک بسته تصویری بسازد.

سلیم شاهین ادعا دارد که اتهام باج‌گیری سایبری یک دسیسه است که از طرف حریفانش ساخته شده است.

سلیم شاهین تاکنون بیش از ۱۱۰ فیلم تولید کرده است که موضوعات اجتماعی افغانستان را منعکس می کند و نام “سلطان سینمای” را در افغانستان به دست آورده است.

شریک سازید: