Breaking News
کرونا؛ رفت و آمد میان کابل و دیگر ولایات ممنوع شد

کرونا؛ رفت و آمد میان کابل و دیگر ولایات ممنوع شد

والی کابل گفته است که رفت‌ و آمدها میان کابل و دیگر ولایت از امروز ممنوع خواهد شد.

محمد یعقوب حیدری والی کابل، در نشستی با والیان دیگر ولایات گفته است که رفت و آمد میان کابل و دیگر ولایات همجوار از امروز ممنوع می‌شود و تنها موترهای بابری مواد خوارکی، کارمندان صحی و خبرنگاران اجازه‌ دارند عبور و مرور کنند.

والی کابل گفته است که وضعیت کابل فاجعه بار شده است و برای مبارزه با ویروس کرونا در کابل از وضع شدن تدابیر سخت تری خبر می‌دهد.

محدودیت‌های گشت‌وگذار در ولایت کابل برای دو هفته‌ی دیگر تمدید و ۳۰ گروه سیار برای نظارت از محدودیت‌های وضع شده و آگاهی‌دهی به مردم موظف شده است.

طاهر ظهیر، والی بامیان در نشستی با مقامات امنیتی بامیان ضمن وضع محدودیت‌های گشت‌وگذار در این ولایت برای دو هفته، از والیان ولایات همجوار این ولایت خواسته است تا در قسمت رفت و آمد شهروندان بین ولایات تدابیر جدی روی دست بگیرند.

ویروس کرونا تا کنون در ۲۳ ولایت افغانستان انتشار یافته است. وزارت صحت هشدار می دهد که در صورتی جدی نگرفتن این ویروس کشور شاهد یک فاجعه انسانی خواهد بود.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه تاکنون ۵۵۵ مورد مثبت کووید ۱۹ در کشور به ثبت رسیده است که ۱۸ تن در اثر این بیماری جان باخته و ۳۲ تن دیگر بهبود یافته اند.
منبع خامه پرس

شریک سازید: